פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
ביידן הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לחברות האנרגיה המתחדשת בישראל
04/05/2021 21:06

ההתייצבות המחודשת של ארה"ב בראש המאבק בהתחממות הגלובלית תביא לגידול חד בביקוש לאנרגיה ירוקה בארה"ב, לעלייה במחירים – ולשיפור ברווחי יצרניות האנרגיה הסולארית והרוח ■ "נותנים את ההרגשה שאתה בתחום הכי אטרקטיבי" "ארה"ב היא מֶכָּה של האנרגיה המתחדשת, כל הבנקים רוצים לממן פרויקטים, וכל המוסדיים רוצים להצטרף להשקעות", אמר גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה.

בחירתו של ג'ו ביידן כנשיא ארה"ב תידלקה את מגזר האנרגיה המתחדשת כבר במחצית השנייה של 2020 בציפייה למימוש הבטחתו להשקעות של 2 טריליון דולר באנרגיה מתחדשת. ואולם, דומה שלא רבים צפו שהמהפך במדיניות משבר האקלים של ארה"ב יהיה עד כדי כך דרמטי.

הצהרת ביידן בוועידה הדיגיטלית על כוונת הממשל לפעול להפחתת פליטות הפחמן הדו־חמצני ב–50% עד 2030 ולאפס את מאזן הפחמן של ארה"ב עד 2050 — דחפה הרחק קדימה את היעד שהציב ברק אובמה להפחית את פליטות הפחמן הדו־חמצני ב–25% עד 2025. "השינוי הוא בלתי נתפש", אמר אסי לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס. "בכל פגישה פותחים את כל הדלתות, ונותנים לך את ההרגשה שאתה בתחום הכי אטרקטיבי, ושהאנרגיה המתחדשת היא מאמץ לאומי שכל מחוז שמח להיות חלק בו. זו אמנם לא הטבה כספית ישירה, אבל יש משמעות אדירה לכך שכל הרשויות שמעורבות בתהליך קבלת ההיתרים באות מתוך גישה חיובית של רצון לקדם את הפרויקט".
 
מדובר במהלך של 30 שנה, אבל בכל הקשור לאנרגיות מתחדשות האי־ודאות היא כמה מהפרויקטים המתוכננים יתממשו, ובאיזו מהירות ניתן יהיה לממש אותם. לדברי אלמוגי, יש לצעדי ביידן השפעה בשתי רמות: ההצהרתית, שהיא בעלת חשיבות; ורמת החקיקה, שהיא בעלת השפעה ישירה על חברות האנרגיה המתחדשת. לדבריו, מדיניות אגרסיבית בנושא התחממות כדור הארץ כרוכה בשתי תופעות: חשמול גובר עד כדי הכפלת צריכת החשמל, כדי להעביר מגזרים כמו תחבורה לחשמל במקום דלק פוסילי, לא רק בכלי רכב; ובעתיד גם ייצור מימן ירוק לצרכים תעשייתיים, כמו בתי זיקוק ותעשיות עתירות אנרגיה באמצעות אלקטרוליזה. זאת כתחליף לייצור מימן באמצעות גז טבעי.
 
דה מרקר | יורם גביזון | 28.4.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy