פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
רמי לוי מגבש הצעה לרכישת השליטה בפז
18/05/2021 09:35

בחודשים האחרונים ביצע לוי עסקות כמו רכישת ישראייר ורכישת מלונות ■ הוא יתמודד מול ויקטורי וקבוצה הכוללת את לאומי פרטנרס ומשפחת לבנת

 רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה, מצטרף למרוץ על רכישת השליטה בפז. ל-TheMarker נודע כי לוי החל בבדיקת החברה לפני הגשת הצעה קונקרטית, ויצר קשר עם אנשים מטעם פז, ובכוונתו להגיש הצעה בקרוב.

עדיין לא ידוע אם ההצעה תכלול משקיע נוסף ותהיה מטעם רמי לוי שיווק השקמה או מטעם חברה פרטית שבבעלותו. לפני פחות משנה ניהל לוי מגעים לרכישת קבוצת דלק. בסופו של דבר, לוי לקח צעד אחורה בעקבות איום של החרדים להחרים את רמי לוי שיווק השקמה בשל העובדה שדלק מפעילה את חנויות הנוחות מנטה בשבתות. ככל הנראה לוי ינסה לעקוף את הנושא באמצעות הכנסת שותף, או בדרך אחרת שתאפשר את המשך הפעלת חנויות הנוחות של פז בשבת.
בחודשים האחרונים ביצע לוי מספר רכישות והשקעות: בין היתר רכש את השליטה בחברת התעופה ישראייר - שלאחר מכן הפסיקה את טיסותיה בשבתות - ובחודש שעבר הרחיב את זרוע התיירות שלו, כשרכש מלון בתל אביב בתמורה לכ-60 מיליון שקל. כמו כן, הוא השיק ארנק דיגיטלי.
גם חברת הקמעונות ויקטורי, שבשליטת וניהול אייל רביד, מנהלת מו"מ עם משקיעים מוסדיים לרכישת מניות של פז. לפי הערכות, המו"מ מתנהל בין קבוצה הכוללת את ויקטורי ואת קוקו עובדיה - בעליה של חברת האחזקות K-Group, המחזיקה בין השאר ברשת תחנות התדלוק והמסחר מיקה, הכוללת 30 תחנות, ובזיכיון לרכישת דלקים מבתי הזיקוק והפצתם בתחנות דלק.
המו"מ עם משקיעים מוסדיים מתנהל במקביל להחלטת דירקטוריון חברת פז בתחילת השבוע לבחון את האפשרות לבצע הנפקה פרטית מהותית של מניות והעברת השליטה בחברה.
בחמישי קיבלה פז הצעה מקבוצת משקיעים - הכוללת את לאומי פרטנרס, משפחת לבנת, איש הנדל"ן רוני יצחקי וקרן תש"י - להשקיע בפז מיליארד שקל תמורת הקצאה של 20% ממניותיה של החברה, לפי שווי חברה של 3.8 מיליארד שקל. בעקבות ההצעה עלתה מניית פז ב-10.4% לשווי של 3.8 מיליארד שקל - וסגרה את הפרמיה שהציעה קבוצת לאומי פרטנרס.
 
דה מרקר | עדי דברת-מזריץ | 12.5.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy