פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
הדור הבא של סוללות למכוניות חשמליות יהיה עשוי מחומר מפתיע
28/05/2021 11:39

ניפון פייפר היפנית משתפת פעולה עם חוקרים באקדמיה בפיתוח קבלי על שיחליפו סוללות ליתיום-יון, תוך גרימת פחות נזק לסביבה

חברה יפנית מנסה לפתח בימים אלה טכנולוגיה שעשויה להיות פורצת דרך - אף שרוב המדענים ספקנים לגביה - שימוש בעצים עבור סוללות למכוניות חשמליות.

החברה, ניפון פייפר אינדוסטריז (Nippon Paper Industries), שוקדת על טכנולוגיות חדשות שמשתמשות בצלולוז ננו-סיבי (CNF) - פיסות בגודל מאית מיקרון או קטנות יותר שמופקות באמצעות עיבוד עיסת עץ - שנמצאות במוצרים כמו חיתולים ותוספי מזון. מטרת החברה היא לייצר קבלי על שמסוגלים יהיו לאגור ולפרוק אנרגיה, תוך הפחתת הנזק לסביבה מהסוללות הקיימות.
טורו נוזאווה, מנכ"ל ניפון, ציין בראיון לבלומברג: "אנחנו חייבים להתקדם מהר יותר בעבודה על הטכנולוגיה, תוך שיתוף פעולה עם חברות אחרות, על מנת שהשימוש בה יהיה פרקטי. השימוש בקבלי על שיתבססו על CNF, יהיה במוצרים שפועלים כיום על סוללות ליתיום-יון, כמו מכוניות וטלפונים חכמים".
החברה שואפת להשיק פיילוט של מערכת אחסון אנרגיה להצגה בתערוכת אקספו העולמית באוסקה ב-2025, ושניתן יהיה להשתמש בטכנולוגיה בצורה מסחרית עשור מאוחר יותר. 
קבלי על יכולים לעזור באספקת גלים קצרים ואינטנסיבים של אנרגיה - כמו הבזק במצלמה - אבל יכולת האחסון שלהם קטנה ביחס לסוללות ליתיום-יון. "יש הרבה הזדמנויות לקבלי על להמשיך לצמוח כטכנולוגיה, אבל הם בתחום טכנולוגי שונה לחלוטין מסוללות", מסביר סם ג'אפי, מנהל בחברת קיירן אנרג'י ריסרץ' אדוויזרס, שמייעצת לחברות אנרגיה, "קבלי על לא יוכלו לעולם להתחרות בסוללות ליתיום-יון". 
ואולם במאמר שפורסם במארס במגזין "נייצ'ר", צוות של חוקרים הציג ראיות לכך שקבלי על שמשתמשים ב-CNF, יוכלו לשמש לאחסון כמויות גדולות של חשמל - ואולי אף יתאימו לטלפונים חכמים, מכוניות ואחסון אנרגיה מתחדשת. 
בתור התחלה, תיבדק הטכנולוגיה על מכשירים במתח נמוך, כמו טלפונים חכמים או שעונים חכמים, לדברי מיקיו פוקוהרה, חוקר מאוניברסיטת טוקיו ששיתף פעולה במחקר בנושא עם ניפון . "אני בטוח שהיא תוכל להחליף סוללות ליתיום-יון בעתיד, ולהפוך לגורם חשוב במאמץ להציל את הסביבה", הוא אמר, "זו תהיה מהפכה תעשייתית נוספת".
 
דה מרקר | בלומברג | 22.5.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy