פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
מוטי בן משה מרחיב את פעילות האנרגיה הפרטית תחת אלון ריבוע כחול
04/06/2021 14:20

אלון רבוע כחול אנרגיה וOFICIENCY , יקימו עבור התעשייה האווירית חמש תחנות כח קטנות בהספק כולל של כ-15 מגה וואט

 הודעה לעיתונות

 
אלון רבוע כחול ישראל, שבבעלותו המלאה של איש העסקים מוטי בן משה, זכתה, יחד עם שותפתה אופישיאנסי (OFICIENCY) במכרז שפרסמה התעשייה האווירית להקמה, תפעול ותחזוקה של חמש תחנות כוח קטנות, מבוססות גז טבעי, לייצור חשמל ואנרגיה תרמית למפעלי התעשייה אווירית בקמפוס הסמוך לנתב"ג. פרויקט זה מצטרף לפרוייקטים נוספים שעליהם חתומה השותפות בהספק מצטבר העולה על כ-55 מגה וואט. 
 
ההיקף ההשקעה הכולל בתחנות המיועדות לטובת התעשיה האווירית מוערך בסך של כ- 100 מיליון ש"ח, וככל הידוע, זהו מכרז תחנות הכוח הגדול ביותר שהושלם עד כה, בישראל. 
 
תחנות הכוח הקטנות לתעשיה האווירית יוקמו בתוך כשנתיים, במתווה BOT (Build Operate Transfer) לתקופה של 20 שנים, ויכללו מתקן אחד בהספק של 5 מגה וואט ועוד ארבעה מתקנים בהספק של 2.5 מגה וואט כל אחד. תחנות הכח הקטנות עתידות לספק בשלב ראשון כ-50% מתצרוכת החשמל של מפעלי התע"א בקמפוס הסמוך לנתב"ג. 
 
בתוך כך, נודע, כי החברה  חתמה על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה בלעדי עם ענקית הציוד והשירות לתחום הגנרציה והקו-גנרציה, קבוצת G2 הגרמנית. הקבוצה, שמניותיה נסחרות בבורסה של פרנקפורט, היא יצרנית וספקית פתרונות CHP (Combined Heat and Power) ו-GTP (Gas to Power), על בסיס מנועי גז של חברות מובילות כדוגמת Jenbacher,  MTU (Rolls Royce), ובהיקפים משמעותיים לכ-6,500 לקוחות בינלאומיים. במקביל, הקבוצה מספקת פתרונות לעולמות תוכן הביוגז, ביומתאן, ולתחום ייצור המימן המתפתח בעולם. . במסגרת שיתוף הפעולה תוקם חברה בבעלות משותפת של 2G ואלון רבוע כחול, שתהיה המפיצה הבלעדית של מערכות 2G בישראל ותעניק שירות תחזוקה על ידי טכנאים שיוסמכו במרכז להכשרת טכנאי שירות שמפעילה G2 בגרמניה.  
 
פעילותה של אלון רבוע כחול אנרגיה מאגדת בתוכה את הפעילויות הבאות :
 
-          אחזקות של יותר מ- 16% מהון המניות בתחנת הכוח הקונבנציונלית IPM בבאר טוביה, שהחלה לפעול בפברואר האחרון בייצור מסחרי בהספק של כ-468 מגה וואט חשמל ואחראית על כ-5% מסך ייצור החשמל בישראל .  
 
-          שותפות של החברה עם חברת אופישיאנסי בפעילות הקמה ותפעול של תחנות כח קטנות בישראל
 
-          חברת EPC בשיתוף פעולה עם G2 אשר אמורה לספק שירותי הקמה תחזוקה ותפעול של תחנות כח קטנות.
 
-          בנוסף, החברה עוסקת בייזום של פרוייקטי אנרגיה מתחדשת באירופה בהיקף של מאות מגה וואטים. 
 
סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אלון רבוע כחול, יבגני צ'רקסקי, הודה לתעשייה האווירית על האמון והדגיש כי הזכייה במכרז מהווה אך סנונית ראשונה בפעילות המתוכננת של החברה בתחום הקמה והפעלה של מתקני גנרציה וקו-גנרציה לייצור חשמל ואנרגיה תרמית שיוקמו בשטחי הלקוחות. "הבעלים של החברה ובעל השליטה בקבוצה, מוטי בן משה, הפעיל, כידוע, בשוק האנרגיה באירופה, קבע את תחום האנרגיה כנדבך מרכזי בפעילות העסקית של הקבוצה – במקביל לעשייה בתחומי הקמעונאות והנדל"ן – ואנו רואים כאן פוטנציאל עסקי להמשך פיתוח משמעותי בשנים הקרובות".
 
 
 
אופיר יהלום, מנכ"ל אופישיאנסי, השותפה כאמור במיזם, ציין כי השותפות עם אלון רבוע כחול במיזם תחנות הכוח הקטנות בתעשייה האווירית הינו נדבך חשוב נוסף בהתפתחות החברה המתמחה בניהול פרויקטים, תכנון וביצוע מערכות גז טבעי לחברות מהתעשייה המסורתית, חברות הדלק, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות EPC וחברות בין-לאומיות.
 
  
 
לפרטים נוספים:
 
טל רבינא, יועץ תקשורת לקבוצת אלון רבוע כחול ישראל, 050-5331027

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy