פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
משק אנרגיה וסלקום ישתפו פעולה בשיווק חשמל מוזל למגזר הביתי והעסקי
18/06/2021 13:39

חברת משק אנרגיה, שמקדמת עסקת מיזוג עם תחנת הכוח של דליה אנרגיה, נערכת לגיוס הון בהנפקת מניות כדי לממן השקעות בהיקף של 360 מיליון דולר - וכניסה לשוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב

 חברת משק אנרגיה נערכת לכניסה לשוק המסחר בחשמל: החברה, שמנוהלת על ידי חן מלמד, חתמה על מסמך עקרונות לשיתוף פעולה בלעדי בתחום אספקת החשמל לצרכנים ביתיים ועסקיים עם סלקום. משק אנרגיה וסלקום מתכוונות להקים מיזם משותף בבעלות שווה, שבמסגרתו הן ישווקו ללקוחות במגזר הביתי והעסקי חבילות של חשמל מוזל, מוצרים יעילים אנרגטית, מערכות חשמל חכם, מוצרי בית חכם ומוצרי אגירה וטעינה.

ההסכם נחתם בהתאם לרפורמה המתגבשת של רשות החשמל לפתיחה לתחרות של מקטעים בשרשרת הייצור והאספקה של חשמל. משק אנרגיה וסלקום הסכימו על תקופת בלעדיות של שלושה חודשים, שבמהלכה ינהלו משא ומתן כדי לחתום על הסכם מפורט. משק אנרגיה מעריכה ששיתוף הפעולה עם סלקום, אחת מחברות התקשורת המובילות בישראל שמספקת שירותי תקשורת לצרכנים פרטיים וגופים עסקיים, יאפשר לשני הצדדים לנצל את היתרונות היחסיים של כל צד.
 
סלקום, שבשליטת דיסקונט השקעות, מספקת שירותי תקשורת סלולרית ל-3.2 מיליון מנויים, וכן היא מספקת שירותי אינטרנט, טלוויזיה, טלפוניה בינלאומית וטלפוניה קווית. סלקום גם מחזיקה ב-23.3% ממיזם הסיבים האופטיים UNLIMITED. בנוסף, סלקום מחזיקה בנתח שוק גדול בקרב החברה הערבית הערבית והיא משתפת פעולה עם ועדת הרבנים לענייני תקשורת. במסגרת שיתוף הפעולה היא מספקת טלפונים סלולריים כשרים, שאינם מאפשרים קבלת מסרים או תמונות וגם לא גלישה באינטרנט. המשמעות היא שיש לה יתרון יחסי במגזר החרדי שצומח במהירות.
 
משק אנרגיה היא חברה שמעורבת משמעותית במגזר הקיבוצי - מעורבות שצפויה להתחזק. החברה, שבשליטת שמונה ארגוני קניות של 280 קיבוצים, דיווחה ביום חמישי שהיא מקדמת מיזוג שבמסגרתו תרכוש ממשקי הקיבוצים 40.7% ממניות חברת דליה אנרגיה, שמפעילה את תחנת הכוח הפרטית השנייה בגודלה במדינה באתר צפית בהספק של 912 מגה-ואט, תמורת הקצאה של מניותיה.
בעקבות הדיווח קפצה מניית משק אנרגיה בשיעור מצטבר של 45% בשני ימי המסחר האחרונים לשווי של 659 מיליון שקל. כחלק מהעסקה תרכוש משק אנרגיה גם את פעילות שיווק האנרגיה של האגודה השיתופית שבבעלות הקיבוצים. אגודה זו רוכשת חשמל משתי תחנות הכוח הצמודות למתקני ההתפלה באשקלון ובשורק, ומוכרת אותם במחירים נמוכים ממחירי הרשת ל–250 קיבוצים.
 
דה מרקר | יורם גביזון | 14.6.21
 
 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy