פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
רשות החשמל: מחסור באספקת חשמל לתל אביב משנת 2027
02/07/2021 11:39

ברשות החשמל טוענים כי תוכניות הבנייה המסיביות בתל אביב מתעלמות מהצורך הדחוף להקים תחנת כוח חדשה ברידינג. במסמך שהוגש לממשלה, הרשות מזהירה כי במידה שתחנה חדשה לא תוקם, הנזק צפוי להסתכם בכ־140 מיליון שקל בשנה

 רשות החשמל מתריעה על מחסור צפוי באספקת חשמל במטרופולין תל אביב בעוד כחמש שנים. בכירים ברשות מזהירים כי עיריית תל אביב והמדינה מקדמות כיום במרץ תוכניות ענק לבנייה של מגורים, מסחר ותעסוקה מסביב לתחנת רידינג בצפון מערב תל אביב, במטרה למקסם הכנסות משיווקי הקרקע ומהיטלי השבחה מהבניינים שיקומו בשטח שדה דב המפונה ובשכונות הסמוכות. זאת, מבלי להתחשב בצורך הדחוף בתכנון הקמת תחנת כוח חדשה ובמגבלות הבנייה שתחנה עתידית כזו מחייבת.

לדברי גורמים במערכת התכנון, "מדובר בתופעת הנימב"י ("לא בחצר האחורית שלי" - ד"מ) הכי גדולה כרגע בארץ. עיריית תל אביב סוגרת על האפשרות לשדרג את רידינג כי היא יודעת שאף אחד לא ישאיר אותה בלי חשמל. מבחינתה, שיקימו תחנות בערים אחרות ויפרסו אליה קווי הולכה יקרים ולא יעילים. היא תיהנה מהיטלי ההשבחה ומבנייה על הים, ועלויות הקמת תחנות ייצור קטנות ולא יעילות יושתו על כולם". ברשות החשמל קוראים לממשלה החדשה להשלים במהירות את תוכנית המתאר להקמת התחנה החדשה ברידינג, לכל המאוחר עד סוף השנה.
מסמך רשמי שחיברה הרשות והונח לאחרונה על שולחן הממשלה מזהיר כי הנזק והעלות הישירה לתושבי גוש דן במידה שהתחנה החדשה לא תוקם צפויים להסתכם בכ־140 מיליון שקל בשנה. גורמים ברשות הזהירו כי "גם אם מדובר בסיכון לאי־אספקה של חשמל לדקות בלבד, כשמדובר במטרופולין מרכזית כל כך ההשלכות הן דרמטיות, ודאי ברמה המשקית".
 
כלכליסט | דרוד מרמור | 24.6.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy