פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
קידוח הניסיון לא נראה באופק: הרווח של עידן עופר הוא ההפסד של יצחק תשובה ודלק קידוחים
25/07/2021 14:21

שותפות חיפושי הנפט גלוב אקספלוריישן דיווחה היום על עיכוב נוסף בתחילת העבודה. הסיבה: חלק מהציוד הדרוש לביצוע הקידוח מתעכב כי חברת הספנות, שהיתה אמורה להביא אותו, לא עומדת בעומס הביקושים

 הביקוש הגובר לתובלה ימית מקשה במציאת מקום פנוי במכולות, דוחף את המחירים כלפי מעלה ומעניק רוח גבית לחברות הספנות, בהן צים שבשליטת עידן עופר. מנגד, מצב זה יוצר בעיות עבור חברות רבות אחרות. שותפות חיפושי הנפט גלוב אקספלוריישן (20%) דיווחה היום על תקלה: אס.או.איי אנרג'י (SOA Energy), המפעילה של קידוח הניסיון ברישיון אופק חדש שבו היא שותפה (45%), עדכנה כי חלק מהציוד הדרוש לה כדי לבצע את הקידוח, שהיה אמור להגיע לארץ בשבוע שעבר, מתעכב משום שחברת הספנות שהיתה אמורה להביא אותו מרומניה לא עומדת בעומס הביקושים. 

משום כך, הקידוח שאמור היה להתחיל בשבוע שעבר, אחרי שורת עיכובים קודמים, יתעכב פעם נוספת. עם זאת, השותפות דיווחה כי מפעילת הקידוח איתרה חברה אחרת שתוכל להוביל את הציוד, ובמקביל נבחנת אפשרות להשתמש בציוד חלופי כדי לקדם את הקידוח במהירות האפשרית. השותפות כתבה בדיווח שתעדכן לכשיהיה בידיה מידע נוסף.
רישיון אופק חדש, שניתן ב־2017, משתרע על שטח של 350 קמ"ר בשפלה. פרט לגלוב אקספלוריישן, מחזיק בו גם סעיד סרסור (45%) באמצעות SOA, קפיטל פוינט (10%) ודלק קידוחים (25%) שבשליטת יצחק תשובה, שרכשה ב־2019 חלק מאחזקתה של SOA. מכיוון שעבור דלק קידוחים, שמחזיקה גם במאגר הענק לווייתן, האחזקה באופק חדש אינה מהותית, היא גם לא נדרשת לדווח על האירוע.
 
כלכליסט | ענת רואה | 18.7.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy