פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
על הכוונת של המשרד להגנת הסביבה: רכבים מונעים בגז
25/07/2021 14:32

המשרד יקדם הטלת מס פחמן על גז המשמש לתדלוק מכוניות, בנימוק שבניגוד למה שמקובל לחשוב, הן מזהמות יותר מרכבי בנזין זהים. בישראל נוסעות עשרות אלפי מכוניות, בעיקר ותיקות וזולות, שבעליהן חוסכים אלפי שקלים בשנה

 המשרד להגנת הסביבה שם על הכוונת את עשרות אלפי המכוניות שעברו בארץ הסבה מבנזין לגז פחמימני מעובה (גפ"מ): במשרד יעודדו את העלאת המס על הגפ"מ לאחר שבדיקות שנעשו באירופה הראו כי מכוניות שעברו הסבה מזהמות יותר מכאלה שממשיכות לתדלק בבנזין.

על פי נתוני משרד התחבורה, יש בישראל כ־22 אלף מכוניות שעברו את ההסבה שאושרה בארץ לראשונה ב־2005, אך לפי ההערכות מספרן בפועל יותר מכפול, שכן נהגים רבים שהסבו את רכבם לא שינו זאת ברישיון כדי שלא יסבלו מהאיסור להחנות את רכבם בחניונים תת־קרקעיים. מגבלה זו נקבעה עם תחילת ההסבות בארץ מחשש לדליפות שיובילו לשריפות ולפיצוצים. אבל כיום, אף שברוב החניונים מותקנות מערכות אוורור, לא שונתה התקנה.
על פי הסוכנות האירופית לשמירה על הסביבה נמצא שרכבי בנזין שעברו הסבה למערכת משולבת גפ"מ פלטו פי 2 יותר תחמוצות חנקן ופי 2.5 יותר חלקיקים משום שהמנוע ומערכת בקרת הפליטות שלו תוכננו לעבודה עם בנזין, וכל הסבה לדלק אחר פוגעת ביעילותם. יש גם פער בין הרמה המקצועית של סדנאות ההסבה, שמשפיעה על איכות ההרכבה ופעולת הרכב לאחריה.
 
כלכליסט | אודי עציון | 20.7.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy