פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
ההימור של ישראל על גז טבעי משתלם? המומחים בכלל לא בטוחים
06/09/2021 17:55

חוקרים מטילים ספק במסקנות "דוח אדירי" של משרד האנרגיה, שקבע כי יש להאיץ פיתוח ויצוא הגז מישראל • לדבריהם, אובדן ההכנסות שמציג אדירי כתוצאה מאי קידום המהלך שגוי ופיתוח מאגרי הגז עלול להתברר כלא כלכלי מוקדם מהצפוי • משרד האנרגיה: הנושא בבחינה

בשבוע שעבר קבעו דוח פאנל המדענים הבין-ממשלתי לשינויי אקלים של האו"ם: כדור הארץ מתחמם בקצב מואץ, ההתחממות היא תוצאה של פליטות גזי חממה על ידי בני האדם, ללא פעילות נחושה להפחתת הפליטות כבר בשנים הקרובות, מסלול ההתחממות יוביל את האנושות לעידן של אירועי אקלים קיצוניים עוד יותר מאלו שכבר מתרחשים. הדוח גם קבע כי כשליש מההתחממות הגלובלית נגרם בשל פליטת גז המתאן - גז חממה עוצמתי פי 80 מפחמן דו חמצני, שמקורו בהפקת גז וחקלאות.

בשנים הקרובות יצטרכו 196 המדינות החתומות על הסכם פריז לצמצם את השימוש בדלקים מאובנים. למעשה, רק לאחרונה, הזהירה סוכנות האנרגיה הבינלאומית - גוף הנחשב לשמרן יחסית, כי כדי להשיג את מטרות הסכם האקלים ולהגביל את ההתחממות הגלובלית למעלה צלזיוס, יש להפסיק פיתוח שדות נפט, פחם וגז חדשים עוד השנה. זאת כאשר היקף דלקי המאובנים במאגרים שכבר פותחו בעולם יספיקו עד 2050.
 
במשרד האנרגיה מבינים את המשמעות האפשרית של השינוי עבור שוק האנרגיה, ולכן לאחרונה פרסמו לשיתוף הציבור את מסקנות ועדת אדירי 2, שעליה חתום המנכ"ל אודי אדירי. לפי הוועדה, מ-2030 הביקוש העולמי לגז טבעי יחל לרדת, ולכן יש להאיץ ולהרחיב את קידוחי הגז המקומיים, ולהגדיל את מכסות היצוא לשותפויות הגז, כך שמאגרי הגז הקיימים לחופי הארץ ינוצלו עד תום בטרם יהפכו ללא רלוונטיים לשוקי היצוא.
 
גלובס | שני אשכנזי | 19.8.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy