פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
אחיו של המועמד למנכ"ל משרד האנרגיה עבד עד לאחרונה בשברון
27/09/2021 13:33

שרת האנרגיה קארין אלהרר מתכוונת למנות את ליאור שילת למנכ"ל, במקום אודי אדירי. גורמים בענף טענו שאין לו ניסיון מקצועי בתחום. בינתיים מתברר כי לאחיו יש ניסיון רב בתחום האנרגיה, כאיש השיווק של שברון (לשעבר נובל אנרג'י), מפעילת אסדות תמר ולווייתן

 כוונתה של שרת האנרגיה קארין אלהרר למנות את ליאור שילת למנכ"ל משרד האנרגיה, במקומו של אודי אדירי שפורש, הובילה בין היתר לתמיהות מצד גורמים שונים בענף שסבורים כי לשילת אין ניסיון בתחום האנרגיה. אותם גורמים טענו כי המשמעות תהיה בין היתר שהמנכ"ל הנכנס יזדקק לכמה חודשי למידה טובים, מה שעשוי לעכב תהליכים חשובים.

אלא שכעת מתבררת עובדה נוספת. ל"כלכליסט" נודע כי אחיו של שילת, יניב שוינקלשטיין, עבד עד לאחרונה בשברון, ענקית האנרגיה האמריקאית שרכשה בשנה שעברה את נובל אנרג'י, ומחזיקה ב-25% מהזכויות במאגר הגז הטבעי תמר וב-40% ממאגר הגז הטבעי לווייתן.  
ואכן מהפרופיל של שוינקלשטיין ברשת החברתית לינקדאין עולה כי מ-2017 הוא משמש כאיש השיווק של נובל אנרג'י (ובהמשך בשברון). בלינקדאין לא מעודכן ששוינקלשטיין סיים את תפקידו שם, אך לדברי מקורות הוא פרש מתפקיד זה לפני מספר חודשים.
בשמה של שרת האנרגיה נמסר בתגובה כי לשילת ייערך הסדר ניגוד עניינים כמו לכל עובד במגזר הציבורי. מינויו של שילת למנכ"ל המשרד טעון אישור של הממשלה. שילת משמש בשנים האחרונות כמנכ"ל מכון ירושלים למחקרי מדיניות.
 
כלכליסט | ענת רואה | 20.9.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy