פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
קבוצת דלק גייסה חוב ענק בריבית של 7.5%, היו"ר רוצה בונוס של 370 אלף שקל
27/09/2021 13:55

דלק, שהנפיקה סדרת אג"ח בהיקף של 770 מיליון שקל, זימנה אסיפת בעלי מניות על מנת לאשר בונוס בגובה שלוש משכורות לגבי לסט. בעלי המניות יתבקשו לאשר הארכת החזרי ההוצאות ליצחק תשובה

קבוצת דלק הוציאה שלשום בערב זימון לאסיפת בעלי מניות על מנת לאשר בונוס מיוחד ליו"ר גבי לסט וכן את הארכת המנגנון שמאפשר החזר הוצאות לבעל השליטה יצחק תשובה, המכהן כדירקטור בחברה.

בחודש יולי האחרון הנפיקה קבוצת דלק סדרת אג"ח חדשה (ל"ה) במח"מ של 4.2 שנים ובהיקף של 770 מיליון שקל — יותר מהכוונה הראשונית של החברה, שהיתה לגייס כחצי מיליארד שקל. את ההנפקה הובילה דיסקונט קפיטל חיתום. הריבית נקבעה על 7.5%. מאז התשואה עלתה, ולכן הריבית ירדה ל־7% והמח"מ הצטמצם ל־4 שנים. 
מדובר בסדרת האג"ח השנייה בגודלה של קבוצת דלק — אחרי סדרה ל"א, שהיקפה כמעט 3 מיליארד שקל והיא מהווה את עיקר החוב של החברה למחזיקי האג"ח — והריבית עליה גבוהה ביחס לשוק, אולם לא ביחס לריביות שאותן משלמת קבוצת דלק כיום על סדרות האג"ח שלה, שנעות סביב 8%-7%. זאת, למעט סדרה אחת שהריבית עליה עומדת על מעט פחות מ־4%.  
חרף זאת, החברה מבקשת להעניק ללסט מענק בגובה שלוש משכורות חודשיות, בהיקף כולל של 368 אלף שקל. החברה מנמקת את המענק בכך ש"השלמת גיוס הסדרה בהיקף גבוה מאפשרת לחברה לעמוד בהתחייבויות שלה למחזיקי האג"ח, והיתה כרוכה במאמץ מיוחד של היו"ר והנהלת החברה". עוד מסבירה קבוצת דלק כי "המענק המיוחד המוצע ליו"ר הוא בהתאם למדדים שנקבעו במדיניות התגמול המעודכנת של החברה. חברי ועדת התגמול והדירקטוריון בדעה כי המענק המיוחד הינו הוגן וסביר. שכרו של היו"ר, בתוספת המענק המוצע, הוא בהתאם למגבלות שנקבעו במדיניות התגמול המעודכנת של החברה". אם המענק יאושר, בשנת 2021 תעמוד עלות שכרו של לסט על 2.9 מיליון שקל. מרבית הסכום, 2 מיליון שקל, היא שכר קבוע.
 
כלכליסט | גולן חזני | 13.9.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy