פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
ישראל ואיראן מנסות להסתיר את הקרב המשפטי שמתנהל ביניהן בשווייץ.
27/09/2021 14:06

במישור הגלוי קיים נתק מוחלט בין ישראל לאיראן, ושני הצדדים מחליפים ביניהם רק איומים וגינויים. אולם בחדרי חדרים מתקיימת כבר שנים הידברות שקטה בין נציגים רשמיים משתי המדינות בעניין חוב ישראלי ישן, של מיליארדי דולרים, לחברת הנפט הלאומית של איראן.

ישראל ניסתה להתחמק מתשלום באמצעות סחבת ביורוקרטית, תעלולים חקיקתיים וטענות לגבי הסנקציות הבינלאומיות. האיראנים, מצדם, מגיעים להישגים משפטיים. והחוב? הוא רק הולך ותופח

יום חמישי, 23 בינואר 2014, היה יום משמח במיוחד לעורך הדין השווייצרי־איראני הומאיון ארפאזאדה. משרד עורכי הדין שלו בז'נבה, פיתון־פטר, הודיע על קידומו לשותף מלא, וציין את הישגיו כמומחה לבוררות בינלאומית. זה היה שבוע מוצלח: יומיים לפני הקידום הוא והשותף הבכיר במשרד, וולפגנג פטר, זכו בבית המשפט העליון של שווייץ בפסק דין לטובת הלקוח החשוב ביותר שלהם, חברת הנפט הלאומית האיראנית. בית המשפט קבע שחברות דלק ישראליות חייבות לשלם לאיראנים חוב ישן מתקופת השאה ודחה את הערעור שהגיש הצד הישראלי על תשלום החוב. תריסר שנים קודם ארפאזאדה פירסם מאמר משפטי־אקדמי על "הבחירה שבפני ישראל – צדק אמיתי או המשפט הבינלאומי". עכשיו רשם לזכותו, יחד עם שותפו, ניצחון קטן על ישראל במגרש המשפטי.
 
הארץ | אלוף בן | 16.1.15

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy