פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
עסקת המיזוג בין משק אנרגיה ודליה אנרגיה על סף חתימה
15/10/2021 10:51

עם השלמת העסקה, הדורשת את אישור אסיפת בעלי המניות של משק אנרגיה, יחזיקו משקי הקיבוצים 68%‑70% ממניות האחרונה. משק אנרגיה עצמה תחזיק ב־40% ממניות דליה אנרגיה. ארגוני הקיבוצים עודכנו בפרטי העסקה המתגבשת.

עסקת המיזוג בין משק אנרגיה ומשקי הקיבוצים, בעלי השליטה בדליה אנרגיה, מצויה על סף חתימה. ל"כלכליסט" נודע כי מהלך המיזוג מגיע לסיומו כארבעה חודשים מאז פורסם על בחינת המהלך. בסיומו, נקבע כי משקי הקיבוצים יחזיקו בכ־68%־70% ממניות משק אנרגיה, שבעצמה תחזיק ב־40% ממניות דליה אנרגיה. העסקה תחתם בימים הקרובים, לאחר ששתי החברות סיכמו על תנאיה.

בכך, מקימה התנועה הקיבוצית חברת אנרגיה קונבנציונלית ומתחדשת ענקית. משק אנרגיה הבורסאית, שבשליטת (52.2%) שמונה ארגונים כלכליים של הקיבוצים, רוכשת את אחזקות קבוצת משקי הקיבוצים בחברת דליה אנרגיה (40.7%), ואת פעילות הסחר בחשמל והחלוקה והאספקה של חשמל לקיבוצים בחברה. זאת, בתמורה להקצאת מניות בחברת משק אנרגיה, שנסחרת בבורסה בשווי של 561 מיליון שקל, לאחר שמנייתה טיפסה ב־6.2% אתמול.
במהלך ארבעת החודשים האחרונים, בחנה ועדה בלתי תלויה של משק אנרגיה שהורכבה מהדירקטורים הבלתי תלויים והחיצוניים בחברה, יעל אנדורן, ורדה קלל ודורית בן סימון את תנאי העסקה ובסופו של דבר הגיעה למתווה המומלץ. הוועדה לוותה בעו"ד ליאור פורת ממשרד גורניצקי. מתווה העסקה הוצג בפני חלק מארגוני הקיבוצים בארץ.
ניר גינברג ושרון זאוארבך מחברת MMS שימשו כיועצי הועדה הבלתי תלויה של משק אנגריה בעיסקה.
העסקה דורשת את אישור אסיפת בעלי המניות של משק אנרגיה כעסקת בעלי עניין, בשל החפיפה החלקית בין בעלי מניותיה של משק אנרגיה לבין בעלי מניותיה של דליה אנרגיה.
דליה אנרגיה מוחזקת על ידי קבוצת משקי הקיבוצים (40.7%); חברה בבעלות ג'ורג' חורש (21%); קרן תש"י (5%); קבוצה של צבי ברק, דניאל חודיסמן וקרנות ההשתלמות לגננות ולמורים (20%), וקרן סיגמא אפסילון (13%). החברה הקימה ומפעילה את תחנת הכוח באתר צפית. מדובר באחת התחנות הגדולות בארץ שהספקה 912 מגה־ואט, בטכנולוגיה של מחזור משולב באמצעות שתי טורבינות גז וקיטור.
 
כלכליסט | גולן חזני | 12.10.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy