פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
רשות החשמל יוזמת: מסחור מלא של ייצור החשמל בישראל
15/10/2021 10:58

כחלק מרצון לקדם מעבר לשוק חשמל חופשי, ללא מגבלות על הקמת מתקני ייצור, יוצאת רשות החשמל בקול קורא לציבור הרחב | במסגרת התכנית, צרכנים יוכלו לקחת חלק פעיל במעבר מדלקים מזהמים לאנרגיות מתחדשות

רשות החשמל פרסמה אתמול (רביעי) קול קורא בעניין עקרונות לאסדרת שוק. הרשות מכוונת לבצע דה-רגולציה שתמסחר באופן מלא את מקטע ייצור החשמל. כיום, כל יצרן זקוק לאסדרה של רשיון ייצור, מכסה וכיסוי תעריפי. הרשות מציעה בעתיד לעבור למשטר של שוק חשמל שנסחר באופן חופשי, ללא מגבלות על הקמת מתקני ייצור "כחלק מפעילות הרשות לקידום ולביסוס שוק חשמל תחרותי ויעיל בישראל ולהפחתת הנטל הרגולטורי".

כך למשל, תתאפשר הקמה של מתקני ייצור ואגירה ללא מכסות וללא צורך להמתין לפרסום הליך כזה או אחר על ידי הרשות. המתקנים שיוקמו יוכלו למכור את כל החשמל המיוצר בהם במסגרת השוק הסיטונאי או למספקים פרטיים, שיוכלו מצידם לראשונה להציע לצרכנים חבילות המבוססות על אנרגיות מתחדשות, דבר אשר יאפשר לצרכנים לקחת חלק פעיל במעבר מדלקים מזהמים לאנרגיות מתחדשות.
כללי האסדרה החדשים יהיו תקפים גם למתקני ייצור ברשת החלוקה (מתקנים במתח נמוך) שיסיימו תקופת תעריף במסגרת אסדרות קודמות, כמו חשמל סולארי לאחר 20 שנה של תעריף מובטח.
המכירה במסגרת השוק הסיטונאי תהיה במחירי שוק משתנים, כאשר מעבר לכך המתקנים יהיו זכאים לתשלומי זמינות בשעות שיא ביקוש, זאת בין היתר על מנת לעודד הקמה של מתקני אגירה.
במסגרת הקול הקורא מובהר כי אין בקביעת העקרונות של אסדרה זו בכדי למנוע תמיכה נוספת במתקני ייצור באנרגיות מתחדשות, על מנת להבטיח עמידה ביעדי הממשלה. כך למשל, האסדרה לתמיכה במתקנים סולאריים על גגות קטנים, המבוססת על תעריף גבוה ומובטח, תמשיך להיות בתוקף לצד האסדרה החדשה.
 
דבר | ארז רביב | 7.10.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy