פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
משק החשמל בדרך להתייעלות: התעריפים תלויי העומס עודכנו, המחיר לצרכן הביתי עשוי לעלות
15/10/2021 11:00

רשות החשמל פרסמה שימוע לתיקון התעריף הקיים, במטרה לשקף את עלות ייצור החשמל השונה בכל שעה | השינוי צפוי לייקר את מחיר החשמל לצרכנים ביתיים המחוייבים בתעריף אחיד

 רשות החשמל מפרסמת היום (שלישי) שימוע לתיקון תעריף החשמל בעבור צרכנים גדולים המשלמים תעריפי תעו"ז (תעריף עומס/זמן). התעריף החדש ייכנס לתוקף בשנת 2022 וצפוי להשפיע על לקוחות גדולים הצורכים מעל 40,000 קוט"ש, לעומת ממוצע של 8,000 קוט"ש אצל צרכן ביתי. צרכנים ביתיים יכולים לבקש להשתמש בתעריף החדש, אם מותקן אצלם מונה חכם.  

לפי רשות החשמל, השינוי בתעריפים נחוץ בשל השינוי המהיר במקטע הייצור, הכולל הרבה יותר אנרגיות מתחדשות בייחוד בשעות הצהריים, כאשר העדכון האחרון נעשה בשנת 2010 ולא הולם את מצב משק החשמל כיום. גם אם הייצור של חשמל סולארי הינו נמוך יחסית, הרי שבשעות הצהריים הוא גדול למדי, ומשפיע בצורה דרמטית על הפעלת שאר תחנות הכח. 
כך למשל, צרכנים גדולים זכאים כיום לתעריף נמוך יותר בשעות הערב, ותעריף יקר בשעות הצהריים, בדיוק הפוך מהקושי לספק חשמל. האילוץ המרכזי של ניהול מערכת החשמל בימי השבוע, הוא הירידה בייצור החשמל הסולארי בשעתו אחר הצהריים והתאפסותו בערב, במקביל לעליה בצריכת החשמל. מנהל המערכת נדרש במצבים אלו להפעיל את תחנות הכח ה'אחרונות בתור' – קרי הכי יקרות וגם הכי מזהמות. ללא הסטת צריכת חשמל לשעות הצהריים, הדבר יחייב גם בניית תחנות כח נוספות, בכדי לעמוד בשיאי הביקוש.  
ישנם צרכנים כבדים, כמו מתקני התפלה, שיש להם גמישות מסויימת לגבי שעות הייצור, והשינוי יתמרץ אותם להגדיל את הפעילות בשעות שפע החשמל ולצמצם אותה בשעות הערב, היקרות והקשות יותר.  
עדכון זה צפוי להיכנס לתוקף ברבעון הראשון של שנת 2022, לאחר התייחסות להערות הציבור ומתן זמן להיערכות נדרשת לגופים השונים במשק. 
 
דבר | ארז רביב | 12.10.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy