פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
משרד האנרגיה האמריקאי: עלות סוללה ברכב חשמלי צנחה ב-87%
15/10/2021 11:22

יצרניות מכוניות חשמליות הבטיחו בעבר כי מחיר הסוללה, הרכיב היקר ביותר ברכב, יצנח באופן דרמטי תוך עשור. משרד האנרגיה האמריקאי בדק את המספרים ואכן - ב-13 השנים האחרונות ירד המחיר באופן ניכר

 הסוללה, הרכיב הבודד היקר ביותר ברכב חשמלי, זולה היום באופן ניכר מזו בה נעשה שימוש לפני יותר מעשור שנים, בעת שדגמים נטולי זיהום עשדו צעדים ראשונים על כביש ציבורי. זו אינה חדשה מסעירה אמנם, שכן התפתחות זו הייתה צפויה ונסקרה באריכות לאורך השנים. אבל כעת מתגלים גם המספרים. ולפי חוקרי משרד האנרגיה האמריקאי, הסיבות לצניחה התלולה במחיר - שעומדת לדבריהם על 87% מאז 2008 - היא שילוב בין שיפור טכנולוגיית הסוללה ומרכיביה וכמובן ייצור בכמות גדולה פי כמה.

"חטיבת טכנולוגיית הרכב במשרד האנרגיה האמריקאי מעריכה שמחיר ערכת סוללות ליתיום-יון ברכב חשמלי תצנח עד סוף השנה הנוכחית ב-87% לעומת מחירה ב-2008. חישוב זה מבוסס על מחיר ממוצע של 157 דולרים לכל קילוואט-שעה של סוללה בייצור סדרתי של כ-100 אלף יחידות בשנה, לעומת 1,237 דולרים לפני 13 שנים", כך מבהירים במשרד האנרגיה.
יש להזכיר כי משרד האנרגיה האמריקאי, בו פועלת מחלקת מחקר האחראית בין היתר לדו"חות איכות סביבה רבי השפעה, מפרסם מחירים משוערים בלבד שכן אינו יכול להסתמך על נתוני מכירה פרטניים של יצרניות סוללה לחברות רכב. עם זאת, בתעשיית הרכב רווחת ההנחה כי תוך כשנתיים-שלוש לכל היותר יהיו מחירי מכוניות חשמליות ובנזין בקטגוריות דומות - למשל סדאן-משפחתיות - כמעט זהים. אולי אפילו עם יתרון קל לרכב חשמלי.
 
ynet | הלל פוסק | 7.10.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy