פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
כך סולל האוצר לאמי פלמור את הדרך לתפקיד יו"ר חברת החשמל
29/10/2021 10:43

ברשות החברות מתכוונים לשנות את תנאי הכניסה לנבחרת הדירקטורים, כך שיוכלו להתקבל אליה בכירים לשעבר במגזר הציבורי שאין להם ניסיון עסקי. המהלך עשוי לסייע למנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור להיכנס לנבחרת.

 שני אירועים לכאורה לא קשורים מתרחשים במרחב הציבורי: הראשון, נבחרת הדירקטורים החדשה ושצפויה להתעדכן בשבועות הקרובים, תכלול מסלול ניקוד נוסף שיכונה "המסלול הניהולי־ציבורי".

השני הוא בחינת מועמדותה של אמי פלמור לתפקיד יו"ר חברת החשמל שכל הנראה לא עומד בחוות הדעת של המשנה ליועמ"ש לשעבר דינה זילבר. המסלול החדש, שלא היה קיים עד כה, עשוי לשחק לידיה של פלמור, יש מי שיגידו שהמקרה שלה אפילו האיץ את כניסתו לנבחרת הדירקטורים.
הרעיון לייצר מסלול ייחודי למנהלים בשירות הציבורי ללא ניסיון עסקי מספק עלה כבר לקראת יציאתה לדרך של הנבחרת ב־2020 בעת כהונת משה כחלון כשר האוצר, אלא שזו בסופו של דבר לא התרחשה בפועל. עם זאת, מדובר במהלך שעשוי לסייע לפלמור להתמנות לתפקיד בחברת החשמל.
נבחרת הדירקטורים היא מאגר ממשלתי של דירקטורים שהוקם בשנת 2013. הנכנסים למאגר עוברים מסלול שיוויוני, פומבי ותחרותי. הנבחרת הוקמה על מנת למנוע מינויים פסולים בחברות הממשלתיות, ולהגדיל את הסיכוי למצוא את המועמדים הטובים ביותר לניהול החברות הממשלתיות.
 
כלכליסט | שלמה טייטלבאום | 25.10.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy