פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
סעודיה מתחייבת: נגיע לאפס פליטות פחמן עד 2060
29/10/2021 10:50

יצואנית הנפט הגדולה בעולם, שהתנגדה עד כה לצמצום ההשקעה בדלקי מאובנים, מיישרת קו עם העולם המערבי. עם זאת, ההכרזה מתייחסת רק לפליטות גזים בתוך הממלכה - ולא כוללות מפעלים מחוצה לה או פליטות כתוצאה משימוש בדלק מכוניות ברחבי העולם שמופק מהנפט הסעודי

 סעודיה התחייבה להגיע לאפס פליטות פחמן עד 2060. כך לפי דיווח בבלומברג. ההחלטה מצביעה על שינוי כיוון אצל יצואנית הנפט הגדולה בעולם, זאת לאחר שהממשלה שלה התנגדה עד כה לצמצום ההשקעות בדלקים מאובנים והאשימה את הפעילים הסביבתיים בעלייה השנה במחירי האנרגיה.

יורש העצר, הנסיך מוחמד בן סלמן, המשמש כמנהיג דה פקטו של הממלכה, הכריז על ההתחייבות החדשה בטקס הפתיחה של כנס אקלים המתקיים בריאד. ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי הפעילו לחץ על סעודיה, הנחשבת לאחת המזהמות הגדולות לנפש, להאיץ את המאמצים לצמצם את הפליטות ולהשקיע יותר באנרגיה מתחדשת. כך למשל, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בשיחה עם הנסיך מוחמד לפני שבועיים כי הוא "מקווה לשמוע על התחייבות לאפס פליטות" מהמדינה. בהתאם, ההצהרה תספק תמיכה לבריטניה לקראת כנס האקלים COP26 שיתקיים בקרוב בגלזגו.
"אנחנו מכריזים היום שהממלכה מתכננת להגיע לאפס פליטה עד 2060 באמצעות כלכלה דלת-פחמן, אך בצורה שתתאים עם תוכניות הפיתוח של הממלכה ותאפשר לכלכלה להמשיך במאמצי הגיוון", מסר הנסיך מוחמד בהודעה מוקלטת ששודרה בפתיחת הכנס.
 
כלכליסט | חדשות חוץ | 23.10.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy