פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
"לא מעליבים אותי כל כך בקלות. קצא"א היא לא העתיד של ישראל"
11/11/2021 21:58

במשך ארבעה חודשים, מספרת השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, אף משרד ממשלתי לא העלה בפניה נימוק רציני אחד שיצדיק את אישור עסקת הנפט במפרץ אילת ■ לכן היא מאסה בהמתנה לבנט ולפיד — ולא ממש מתרגשת מאיומיה המשפטיים של קצא"א

 "לא נעלבתי. לא מעליבים אותי כל כך בקלות. אני עושה את העבודה שלי. אמנם אני ערה לפעילות המוגברת והמכפישה כלפיי אישית בימים האחרונים — אבל אני לא מתרגשת", אמרה אתמול (רביעי) ל–TheMarker השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג (מרצ).

בדבריה התייחסה השרה למכתב התלונה ששיגרה בשבוע שעבר חברת קצא"א הממשלתית אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. כפי שנחשף ב–TheMarker, קצא"א הלינה על כך שזנדברג תקעה במכוון מקלות בגלגלי הטיפול בבקשתה לייבא נפט אמירתי לאילת — תוך שימוש פסול לכאורה בסמכותה המיניסטריאלית. קצפה של קצא"א יצא בעקבות הוראה שנתנה השרה לפקידי משרדה שלא להיפגש עוד עם נציגי החברה — עד שהממשלה תכונס לדיון עקרוני בנושא.
"מעולם לא הנחיתי רגולטור שלא לבצע את עבודתו", משיבה זנדברג. "לראיה, בחנו את סקרי הסיכונים שקצא"א הגישה — ואלה נדחו על הסף. מסלולי הרגולציה והמדיניות התקדמו כבשגרה, אבל אני חושבת שבנושא כה מהותי, מן הראוי להתנהל בצורה מסודרת".
 
דה מרקר | אבי בר-אלי | 3.11.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy