פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
האוצר נגד אלהרר: "יש לשמור על עצמאות ההליך התכנוני"
29/11/2021 09:43

ראש אגף תקציבים מבקר את ניסיון ההתערבות של שרת האנרגיה בדיוני הוועדה לתשתיות על תחנות הכוח. באוצר מתנגדים גם לעמדת השרה שלפיה אין לקדם את אישור תחנת הכוח קסם. רשות התחרות תומכת באוצר

 ביקורת מהאוצר על שרת האנרגיה קארין אלהרר: "אגף תקציבים מייחס חשיבות רבה לעצמאות ההליך התכנוני, ועל הות"ל לשקול אישור תוכניות לפי העקרונות שנקבעו במועצה".

כך קובע ראש אגף תקציבים יוגב גרדוס במכתב ששלח ליו"ר הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) שלומי הייזלר, זאת לאחר ניסיון ההתערבות של אלהרר בדיוני הוועדה בנוגע לתחנות הכוח.
 לפני כשבוע הוציאה שרת האנרגיה מכתב ובו הציגה את עמדתה כי אין לקדם את אישור תחנת הכוח קסם. במקום תחנת כוח זו ממליצה אלהרר להרחיב את תחנת הכוח בדליה, ואת תחנת דוראד, OPC  מישור רותם, ו־OPC חדרה.
מכתבה של אלהרר חולל סערה במשרדי הממשלה. מבחינה פרוצדורלית, מכתבה של השרה נתפס כניסיון להתערב בהחלטה של מוסד תכנוני. המשנה ליועץ המשפטי ארז קמיניץ חידד נהלים בהקשר זה ולפני כחודש קבע כי על נציגי משרדי הממשלה במוסדות התכנון להיות כפופים רק להחלטות הממשלה המתוות מדיניות ולעקרונות מקצועיים, ולשרים ולמנכ"לי המשרדים אסור להתערב בהחלטות התכנוניות.
ניסיון ההתערבות של אלהרר הביא לכך שכפי שנחשף השבוע ב"כלכליסט", היועץ המשפטי של משרד האנרגיה, הורה לנציג המשרד בדיון שלא להשתתף בדיון העוסק באישור התכנון של תחנות הכח. עם זאת הביקורת המרכזית על אלהרר היא ביקורת מקצועית. גרדוס מבהיר במכתב ששלח להייזלר כי על מוסדות התכנון להיערך לזינוק עצום בצריכת אנרגיה. 
 
כלכליסט | שלמה טייטלבאום | 25.11.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy