פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
משק אנרגיה רוכשת 40% מדליה אנרגיות ב-1.3 מיליארד שקל
10/01/2022 21:32

המיזוג בין שתי החברות ייצר חברת אנרגיה קיבוצית מובילה שתמכור את כל החשמל שתייצר ללקוחות פרטיים ■ היא תהיה אחת היחידות שתציע ללקוחות אלו אנרגיה סולארית ואנרגיה קונבנציונלית

 משקי הקיבוצים עומדים לרתום את כוחם המשותף ליצירת אחת מחברות האנרגיה הגדולות במשק, באמצעות אחת מעסקות העניין הגדולות בתקופה האחרונה. ועדת הביקורת ודירקטוריון חברת האנרגיה המתחדשת, משק אנרגיה, אישרו את ההסכם לפיו תרכוש ממשקי הקיבוצים 40.6% ממניות של חברת דליה אנרגיות, שמפעילה את אחת מתחנות הכוח הקונבנציונליות הגדולות בישראל, לפי שווי חברה של 3.18 מיליארד שקל. זאת תמורת הקצאת 68% ממניותיה לפי שווי חברה של 623 מיליון שקל. ועדת הביקורת, בראשות יעל אנדורן ובהשתתפות ורדה קלל ודורית בן סימון, הוסמכה על ידי דירקטוריון החברה לשמש כוועדת דירקטוריון מיוחדת ובלתי תלויה לבחינת העסקה, ליוויה וגיבוש תנאיה.

כחלק מהעסקה תרכוש משק אנרגיה, שמנוהלת על ידי חן מלמד, ממשקי הקיבוצים גם 50% ממניותיה של חברת מי-רם, שעוסקת בחלוקה ובאספקה של חשמל במגזר הקיבוצי - והחלה לפעול בתחום אגירת האנרגיה, ואת הבעלות המלאה בתיקום תקשורת - שמחזיקה ברישיון של ספק חשמל וירטואלי.
 
דה מרקר | יורם גביזון | 29.12.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy