פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
עולה על הבמה: דלק ישראל רוכשת 20% מקבוצת זאפה
10/01/2022 21:35

העסקה משקפת שווי של כ־100 מיליון שקל לרשת המועדונים להופעות חיות, שלה הכנסות של כ־350 מיליון שקל בשנה. ההשקעה, שתסתכם ב־20 מיליון שקל, תוזרם ברובה לחברה, ומיעוטה יגיע לבעלים גולן עינת. העסקה צפויה להיחתם בימים הקרובים

 דלק ישראל מנהלת משא ומתן מתקדם מאוד לרכישת 20% ממניות קבוצת זאפה, המפעילה רשת מועדונים להופעות חיות. ל"כלכליסט" נודע כי העסקה משקפת שווי של כ־100 מיליון שקל לזאפה, וכי מרבית ההשקעה, שתסתכם בכ־20 מיליון שקל, תופנה לתוך החברה. מיעוטה יהיה לכיס של הבעלים גולן עינת. העסקה צפויה להיחתם בימים הקרובים.

עינת ניהל בחודשים האחרונים משא ומתן עם כמה גורמים בעולם הקמעונאות להכנסת שותף אסטרטגי לקבוצה, אבל לא הגיע להסכמות לגבי תנאיה. בין המתעניינים בזאפה היו בעל השליטה בפוקס הראל ויזל, שביקש לרכוש את השליטה ולא הגיע להסכמות, וכן חברת הביטוח הפניקס.
עינת ביקש להמשיך להחזיק בשליטה לצד קבוצה עם הנהלה חזקה, שותפים בעלי איתנות פיננסית עם ערך אסטרטגי. דלק ישראל היתה חברת הדלק הראשונה להיכנס למגעים עם עינת, והעסקה מולה נעשית מתוך ראייה אסטרטגית לסינרגיה בין הפעילויות של החברות. העסקה תתבצע בשלבים: דלק מקבלת אופציה להגדיל את חלקה עד ל־49% מהמניות, כשהשליטה תישאר בידי עינת. האופציה ל-29% נוספים היא בשווי גבוה יותר כך שהשווי ברוטו לאחר מימושה הוא של 180-160 מיליון שקל, מותנה בביצועי החברה. 
עבור דלק זה תחום מעניין להתרחבות. בעוד מתחרותיה בתחום תחנות התדלוק וחנויות הנוחות רכשו רשתות סופרמרקטים עירוניים כמו פרשמרקט וסופר יודה (פז), וסיטי מרקט (סונול), דלק בחרה לייצר סינרגיה אחרת לעסקיה, אם כי עדיין מחפשת הזדמנויות גם בתחום הסופרים העירוניים הקטנים. החברה נשלטת בידי להב אל.אר שבשליטת אבי לוי ואלי להב, ואורי מנצור, שרכשו מקבוצת דלק של יצחק תשובה 75% ממניות דלק ישראל לפי שווי של 750 מיליון שקל בסוף 2020. תשובה וקבוצת דלק נשארו עם 25% מדלק ישראל, ועם ייצוג בדירקטוריון באמצעות עידן ולס, מנכ"ל קבוצת דלק.
 
כלכליסט | גולן חזני | 29.12.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy