פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
בוש בעקבות בטר פלייס? המודל שהוצג לפני עשור אומץ על ידי החברה
15/04/2022 12:42

החברה הגרמנית הודיעה בסוף השבוע כי תציג יחד עם מיצובישי היפנית את מה שהגדירה כ"מודל עסקי להחלפת סוללות רכב". הפרויקט של בוש ומיצובישי צפוי לצאת לדרך בסין ולהמשיך לשווקים נוספים

 השבוע, עשר שנים בדיוק אחרי שהמכוניות החשמליות של בטר פלייס עלו על כבישי הארץ, יצרנית גדולה ראשונה של חלפים ורכיבים לרכב מודיעה כי היא בוחרת בפתרון שהוצג על ידי בטר פלייס לפני עשור. חברת בוש (BOSCH) הודיעה בסוף השבוע כי תציג יחד עם מיצובישי היפנית את מה שהגדירה כ"מודל עסקי להחלפת סוללות רכב". יש לציין כי כיום עדיין פזורות ברחבי הארץ עשרות תחנות החלפת סוללות של בטר פלייס אשר עומדות גם לאחר עשר שנים בשיממונן, מאחר שבקרקעיתן נחצבו בורות עמוקים לאכלוס הסוללות המתחלפות, מה שהופך את התחנות למבנים שלא ניתן לאכלס כמעט לשום מטרה שאינה החלפת סוללות לרכב חשמלי.

 
לפי פרסומיה של בוש, "לפעמים גם טעינה מהירה של רכב חשמלי אינה מספיקה. הזמן האבוד במהלך טעינה ועלויות התהליך מרתיעים חברות כדוגמת שירותי מוניות ומפעילי שירותי שיתוף רכב מחישמול הציים שלהן".
הפרויקט של בוש ומיצובישי צפוי לצאת לדרך בסין ולהמשיך לשווקים נוספים. בוש אינה היחידה, בשבוע שעבר הודיעה יצרנית הרכב הסינית NIO כי תאפשר ליצרני רכב אחרים להשתמש בתחנת החלפת הסוללה של היצרנית אשר הוקמה בנורבגיה (ניאו מתעדת להקים 20 תחנות החלפה נוספות במדינה) . ניאו ובוש אינן היצרניות היחידות שפונות להחלפת סוללות כפתרון להארכת הטווח של מכוניות חשמליות: ג'ילי הסינית הודיעה על כוונה להשתמש בטכנולוגיית החלפת סוללות עוד בשנה שעברה.
 
 העובדה שיצרני רכב סיניים מבצעים החלפות סוללות לרכב חשמלי אינה מפתיעה. כאשר יצרן רכב סיני מתאים את מכוניותיו למודל של החלפת סוללות, אין פירושו של דבר שיצרני הרכב המערביים יעמדו בתור כדי לשנות את מכוניותיהם כך שיתאימו למתקני החלפת הסוללה הסיניים – אבל כאשר חברה בסדר הגודל של בוש, המספקת לרוב יצרני הרכב באירופה ואחראית גם לחלק ניכר מן הסטנדרטיזציה (כלומר יצירת תקנים) של סוללות הרכב החשמלי, עושה זאת  – אזי מדובר באירוע משמעותי לתעשיית הרכב העולמית.
 
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/sy8vlslv9
 
"מחירי הליתיום מטורפים, כנראה שטסלה תיכנס לעסקי הכרייה"
אלון מאסק התייחס למחירים המאמירים של המתכת שמשמשת לייצור סוללות לרכב חשמלי: "אין מחסור במתכת עצמה, היא נמצאת כמעט בכל מקום בכדור הארץ, אבל קצב הכרייה והזיקוק אטי"
 
אלון מאסק צייץ שטסלה עשויה להיכנס לעסקי כריית וזיקוק הליתיום באופן ישיר, ובקנה מידה גדול, עקב העלות הגבוהה של המתכת, שמהווה מרכיב מרכזי בייצור סוללות. "מחיר הליתיום עלה לרמות מטורפות", צייץ מאסק. "אין מחסור במתכת עצמה, כיוון שליתיום נמצאת כמעט בכל מקום בכדור הארץ, אבל קצב הכרייה והזיקוק הוא אטי".
 
מנכ"ל טסלה וספייס אקס השיב לציוץ שהראה את המחיר הממוצע של ליתיום בשני העשורים האחרונים, לפיו היתה עלייה גדולה מאז 2021. על פי אתר Benchmark Mineral Intelligence, המתכת התייקרה ביותר מ-480% בשנה שעברה.
על פי משרד הפנים האמריקאי, יש מרבצי ליתיום בכל רחבי ארצות הברית. ליתיום חשובה בייצור סוללות לכלי רכב כיוון שהיא גם המתכת הכי קלה שקיימת, וגם היסוד המוצק הכי פחות דחוס - כלומר סוללות שמיוצרות עם ליתיום הן בעלות יחס כוח למשקל גבוה – מאפיין חשוב בכל הקשור לתחבורה. 
 
כלכליסט | חדשות חוץ | 9.4.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy