פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
העסקה נחתמה: קרן נוי רוכשת את השליטה באלון גז ב-395 מיליון שקל
04/05/2022 15:38

עסקה נעשתה לפי שווי של 496 מיליון שקל, פרמיה של 23% על מחיר השוק של אלון גז - המחזיקה בכ-4% ממאגר הגז הטבעי תמר; ההתמודדות של אהרון פרנקל על הרכישה דחפה את המחיר הסופי כלפי מעלה

 נחתמה עסקת רכישת השליטה באלון גז ע"י קרן נוי. אלון הודיעה הבוקר כי בעלת השליטה בחברה מכרה את השליטה (80%) לקרן נוי תמורת 395 מיליון שקל.

העסקה דווחה לראשונה בכרלכליסט והיא נחתמה לבסוף לפי שווי של 496 מיליון שקל לאלון גז כולה, יותר מ-23% מהשווי בבורסה הבוקר. הסיבה היא ככל הנראה שאהרון פרנקל שהתמודד עם נוי על הרכישה ניסה לאתגר את השווי שהציעה נוי, 450 מיליון שקל, וזו נאלצה להעלות עוד יותר את המחיר.  
אלון גז מחזיקה בכ-4% ממאגר הגז הטבעי תמר. השליטה בחברה מוחזקת בידי גופים מוסדיים ביניהם אלטשולר, מנורה כלל והפניקס, שהחזיקו באגרות חוב של קבוצת אלון שהיתה בשליטת שרגא בירן ודודי ויסמן והגיעה לחדלות פרעון.  
שרשור האחזקה במאגר בנוי באופן הבא: אלון גז מחזיקה ב-95% ממניות שותפות דור חיפושי גז, וזו מחזיקה ב-4% ממניות מאגר תמר. דור אלון שבשליטת מוטי בן משה מחזיקה ביתר 5% המניות.
קרן נוי מנוהלת על-ידי פיני כהן, רן שלח וגיל-עד בושביץ. נוי מחזיקה ב-26% מתמלוגי העל של מאגרי הגז כריש ותנין, אותם רכשה במהלך 2020 מידי קבוצת דלק ב-318 מיליון שקל. התכניות שלה לגבי התמלוגים מתעכבות בשל העיכובים בקידוח כריש.
העיסקה כפופה לאישור הממונה על התחרות, לאישור הממונה על הנפט במשרד האנרגיה ולאישור מחזיקי אגרות החוב של קבוצת אלון. על אף הפרמיה הגבוהה האמור,ה מניית אלון גז עולה רק במעט מעל 3% בבורסה בת"א.
 
כלכליסט | גולן חזני | 1.5.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy