פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
משלחת מומחים מישראל הוזמנה להולנד לשת"פ בתחום כלכלת המימן
29/05/2022 07:41

מדובר במשלחת ראשונה מסוגה, מטעם משרד הכלכלה ההולנדי שאורגנה על ידי דר' רחלי קרייסברג אחראית חדשנות בשגרירות הולנד בישראל. בראש המשלחת עמד דר' גדעון פרידמן המדען הראשי במשרד האנרגיה מישראל.

 במשלחת השתתפו כ-30 נציגים מישראל, ביניהם נציגויות ממשרדי הממשלה השונים (משרד האנרגיה – מדען ראשי, משרד הגנת הסביבה, משרד הביטחון ועוד), מהאקדמיה (טכניון – אחראי מעבדת אנרגיה, אונ' בן גוריון – מנהל מחלקת הנדסת חומרים) ומהמגזר הפרטי בעיקר (בזן, דוראל, h2pro, דלק קידוחים, hydrolite, אלקטריק גלובאל, תעבורה, משרדי ייעוץ – eco energy ועוד).

 
מטרות המשלחת היו להציג למומחים ישראלים מהממשלה, מהמגזר הפרטי ומהאקדמיה את ההתפתחויות הגדולות בהולנד בתחום של כלכלת מימן (מדיניות, תשתית, מחקר ופיתוח, שיתוף פעולה בינלאומי ועוד).
 
המשלחת נפגשה במשך 4 ימי עבודה מלאים עם חברות מובילות בתחום האנרגיה (Shell, VDL וכו'), גורמי אקדמיה, גורמים מוניציפאליים בערים בהן יש דגש על כלכלת מימן וזאת במטרה לראות ממקור ראשון ולדון על מגמות בתחום כלכלת המימן. הימים כללו סיורים באתרים בהם קיימים פרויקטים בתחום המימן, מצגות של פרויקטים קיימים ושעתידים לקום והרצאות בתחום מפי חברות מובילות בנושא בהולנד.
בין הגורמים מובילים עמם נפגשה המשלחת ניתן למנות את : חברת Shell, VDL, Gasunie, סגן עיריית כרוניגן, אחראי אסטרטגיות בנמל אמסטרדם, אחראי פרויקטים מימן נמל רוטרדאם ועוד.
 
חברי המשלחת התרשמו ממתקנים עובדים בתחום ייצור המימן, אגירת המימן, שימוש במימן כדלק ועוד. בנוסף, נראה כי הולנד הינה אחת מהמדינות המובילות בעולם בנושא המדיניות בתחום המימן, מימון ותמיכה בהשקעות בנושא וקביעת היעדים עד לסוף העשור הינה מאתגרת ומדגישה את חשיבות הפחתת טביעת הרגל הפחמנית של המדינה בקרב הגופים העסקיים ובקרב הציבור כולו.
עם זאת, חשוב לציין כי על אף היותה של הולנד מדינה מובילה בתחום, ועל אף כמות גדולה של הכרזות על פרויקטים עתידיים בתחום המימן, כיום קיימים בהולנד מתקני מימן ירוק בהיקף של 1.3 MW בלבד. ניכר שהתחום אמנם צובר תאוצה רבה, אך נמצא רק בראשיתו.
 
Linkdin | Netherlands Innovation - Israel’s Post

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy