פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
גל עזיבות בענקית הנפט הרוסית רוסנפט: גרהרד שרדר יוצא מהדירקטוריון
29/05/2022 08:09

קנצלר גרמניה לשעבר הוא רק אחד הבכירים שעוזבים את יצרנית הנפט הרוסית, לצד שורה של בכירים נוספים. רוב הבכירים הפורשים הגיעו לרוסנפט מחוץ לרוסיה ועזרו לה להפוך לאחת מיצרניות הנפט הגדולות בעולם. כעת המלחמה באוקראינה לוקחת את החברה הרחק לאחור.

 ענקית הנפט הרוסית רוסנפט (Rosneft) מאבדת שורה של בכירים וחברי דירקטוריון, "בריחת מוחות" שנרשמת על רקע המלחמה נגד אוקראינה וצפויה להחליש את כוחה של החברה. בין העוזבים: קנצלר גרמניה לשעבר גרהרד שרדר, שכיהן בדירקטוריון החברה וכעת עוזב אותו, ומתיאס וורניג, ידיד ותיק של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בנוסף לכך שני הסגנים הבכירים של המנכ"ל איגור סצ'ין דידייה קאסמירו וזליקו רוניה עוזבים את החברה. משמעות יציאתם היא שמנכ"ל רוזנפט סצ'ין יצטרך לנווט את החברה במשבר העמוק שפוקד אותה ללא סגניו המנוסים ביותר.
בכירים נוספים שעזבו את החברה הם אוטבק קרימוב, סגן נשיא למסחר ולוגיסטיקה, ואריק לירון, סגן נשיא לשירותי נפט וגז. אבריל קונרוי, שהיתה ראש תחום הפעילות הקמעונאית בחברה, כבר עזבה אותה.
כל הבכירים שנטשו את רוסנפט הגיעו אליה מחוץ לרוסיה, ומדגימים כיצד רוסנפט הסתמכה על מומחיות מעבר לים כדי לצמוח ולהפוך לאחת מיצרניות הנפט הגדולות בעולם - וכיצד המלחמה מאיימת לפגוע בהתרחבות הזו. בכירים זרים הביאו לרוסנפט ידע בנוגע לטכניקות ייצור ושיטות עסקיות מערביות. הם עזרו להפוך את רוסנפט לחביבת המשקיעים שמעבר לים, שהיו הבעלים של מניותיה והלוו לה כסף, והם חיזקו את הקשרים עם חברות אנרגיה גדולות בארצות הברית ואירופה ששיתפו פעולה עם רוסנפט בפרויקטים ברוסיה ומחוצה לה.
 
כלכליסט | חדשות חוץ | 20.5.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy