פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
בעזרת השמש: הכירו את הרכב הסולארי שלא זקוק לטעינה
16/06/2022 08:57

LIGHTYEAR 0, דגם הבכורה של יצרנית הרכב החשמלי, נוסע בכוח אנרגיית השמש הודות לתאים פוטו-וולטאיים אשר מכסים חמישה מטרים רבועים בחלקה העליון של המכונית. האנרגיה הסולארית שהמכונית אוגרת מאפשרת לה לנסוע עד כ-65 ק"מ ביום. ומה המחיר של הרכב?

 יש מכוניות חשמליות שמסוגלות לנסוע ללא טעינה ואפילו לעשות זאת במשך חודשים, לפחות בתאוריה, כך מוכיחה LIGHTYEAR 0 - יצרנית רכב חשמלי הולנדית אשר חושפת דגם ראשון מתוצרתה אשר נושא את שמה LIGHTYEAR 0 .

LIGHTYEAR 0, אשר נחשפה בשבוע שעבר בהולנד, היא מה שהיצרנית מגדירה כמכונית סולארית, כלומר מכונית אשר נוסעת בכוח אנרגיית השמש הודות לתאים פוטו-וולטאיים אשר מכסים חמישה מטרים רבועים בחלקה העליון של המכונית. לפי LIGHTYEAR 0, מודל השימוש באנרגיה שמציגה המכונית שונה מזה של מכוניות חשמליות קונבנציונליות, כלומר הפאנלים הסולאריים מיועדים לשמש ליצירת אנרגיה אשר תהיה בגדר "מאריך טווח" לאנרגיה אשר נאגרת בסוללת הרכב (שכן זקוקה לטעינה), אולם האנרגיה הסולארית שהמכונית אוגרת מאפשרת לה, לפחות במדינות אשר בורכו בשמש קופחת, לנסוע עד כ-65 ק"מ ביום, כלומר די והותר עבור רוב הנסיעות העירוניות.
LIGHTYEAR 0 אינה חושפת את המפרט הטכני המלא של המכונית, אשר מצוידת בארבעה מנועים חשמליים, אך מדגישה כי הלקוחות הראשונים שיקבלו את מכוניותיהם בשנת 2025 יוכלו לזנק ל-100 קמ"ש בתוך כעשר שניות, מה שמעיד על הספק מנוע רחוק מאוד מזה שאליו הורגלו בעלי טסלה אשר מסוגלים לזנק ל-100 קמ"ש בתוך פחות מארבע שניות. 
 עם זאת, החיסכון בעלויות הטעינה מגיע עם מחיר אחר: לפי היצרנית, מחירה של המכונית הסולארית הוא לא פחות מ-263 אלף דולר.
 
כלכליסט | תומר הדר | 13.6.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy