פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
לא רק בישראל: בבריטניה ושוויץ בוחנים מס נסועה על רכב חשמלי
06/07/2022 13:21

בשוויץ ובבריטניה הסבירו כי המס האמור נובע מן העובדה שבניגוד לרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית, רכב חשמלי אינו מכניס לממשל לעת עתה כספי מיסים. הטלת המס תהיה מיועדת בעיקר לתחזוקת דרכים

 השבוע דווח באמצעי התקשורת במספר מדינות כי הממשלות החלו לבחון באופן אקטיבי הטלת מס נסועה על רכב חשמלי מסיבות שונות. כך, לפי פרסומים בשוויץ הממשלה נערכת להטיל על רכב חשמלי "מס דרך" אשר ישמש לתחזוקת כבישים. במקביל, בבריטניה הופיעו פרסומים החודש לפיהם בעלי מכוניות חשמליות יצטרכו לשאת במה שמכונה Road Pricing - מס נסועה שבעלי מכוניות חשמליות יידרשו לשלם לפי קילומטרים.

בשוויץ המס האמור נובע מן העובדה שבניגוד לרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית, רכב חשמלי אינו מכניס לממשל לעת עתה כספי מיסים. גם במקרה של בריטניה מסבירים פוליטיקאים כי הטלת מס הנסועה על רכב חשמלי מיועדת בעיקר לתחזוקת דרכים ונובעת מן העובדה שמכוניות אלה אינן מייצרות הכנסה לממשל ממיסים על דלק.
כפי שדווח ב"כלכליסט", גם בישראל בוחנים הטלת מס נסועה על רכב חשמלי. לפי טיוטת חוק ההסדרים, בעלי מכוניות חשמליות יידרשו לשאת במס נסועה אשר יחושב לפי נוסחה של אגורות לקילומטרים.
 
כלכליסט | תומר הדר | 30.6.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy