פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
רשות החשמל מקלה על הקמת מתקנים סולאריים, ומחייבת את חברת החשמל להליך מהיר בחיבורם
14/08/2022 13:34

חברת החשמל תחוייב לאשר אוטומטית מתקן ביתי בייצור של עד 10 קילו-ואט על גג תקני של עד 100 מ"ר | ההקלות יגדילו את הכדאיות הכלכלית של הקמת המתקנים ויכולים להגדיל את אחוז האנרגיה המתחדשת במשק החשמל.

 רשות החשמל מקלה על הקמת מתקנים סולאריים ביתיים, שיזכו להליך אישור אוטומטי ומקוצר מול חברת החשמל, מה שישפר את הכלכליות שלהם. במקביל, רשות החשמל הוציאה שימועים, בכוונה לחייב את חברת החשמל לתשובות מפורטות יותר למקימי מתקני ייצור חשמל מבוזרים ולוחות זמנים לפינוי מקום ברשת החשמל.

לפי החלטת הרשות, הקמת מתקן ביתי תהפוך לפשוטה יותר במסלול מהיר. חיבור של מתקן ביתי בהיקף ייצור עד 10 קילו-ואט, (גג בשטח של עד 100 מ"ר) יקבל אישור אוטומטי בעבור מבנים שהוקמו כחוק. חברת החשמל תחוייב להעניק תשובה חיובית אוטומטית לבקשת החיבור, לעומת המצב כיום, בו לחברה יש 67 יום להשיב, והיא רשאית גם לסרב. דרישת התיאום הטכני בטרם הקמת המתקן בוטלה, מה שמשאיר למקים המתקן רק את בקשת הרישום באינטרנט, ויצירת קשר נוספת לאחר הקמת המתקן, כדי לתאם חיבור סופי.
ממלא מקום יו"ר רשות החשמל יואב קצבוי, אמר כבר לפני כ-9 חודשים לועדת הכלכלה בכנסת כי האישור יינתן תוך "חודשיים-שלושה". השימוע עצמו יצא די מהר, אך ההחלטה התעכבה. גם גודל המערכות במסלול המהיר הוקטן מ-15 קילו-ואט ל-10 קילו-ואט, כאשר הגדלת המסלול ל-15 קילו-ואט תהיה בבחינה למשך שנתיים בטרם תתקבל החלטה.
 
דבר | ארז רביב | 2.8.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy