פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
איתקה תגייס מעל מיליארד דולר בלונדון, הרוב בהצעת מכר
30/08/2022 14:51

קבוצת דלק סגרה את הרבעון השני והמחצית הראשונה בתוצאות שיא, שהופכות אותה לחברה הרווחית בבורסת ת"א. הרווח הנקי קפץ בשל רכישות הזדמנותיות. היעד הבא: הנפקת החברה־הבת לפי שווי של 5—6 מיליארד דולר. היו"ר כבר נפגש עם אנליסטים בבריטניה.

 קבוצת דלק בשליטת יצחק תשובה (48.6%), שרק לפני שנתיים כמעט קרסה תחת נטל החובות שלה, קיימה אתמול שיחת משקיעים באווירה חגיגית וממלכתית, לרגל פרסום התוצאות הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה.

על רקע דגלי ישראל הציג המנכ"ל עידן וולס את תוצאות השיא של החברה, אך המשקיעים התקשו להתרגש, ומניית הקבוצה — שרק לאחרונה חזרה למדד הדגל של הבורסה, ת"א־35 — סיימה את יום המסחר בעלייה סולידית של 2.4%. זאת משום שמרבית המידע החיובי כבר היתה ידועה, ולכן היתה מגולמת במניה, ומשום שלעיקר הרווח אחראי הסעיף החשבונאי שנקרא "רווח מרכישות הזדמנותיות", ומשום שמחיר הנפט ירד אל מתחת למחיר הממוצע שלו בתקופת הדו"ח. 
את הרבעון השני סיימה קבוצת דלק ברווח נקי המיוחס לבעלי המניות של כמעט 2.5 מיליארד שקל — יותר מפי 8 בהשוואה לרווח נקי של 302 מיליון שקל בתקופה המקבילה. רווח נקי דומה שנרשם ברבעון הראשון הביא אותה לסכם את המחצית הראשונה של 2022 עם רווח נקי אסטרונומי של 5 מיליארד שקל, קרוב לפי 9 לעומת התקופה המקבילה ב־2021, שאותה סיימה קבוצת דלק ברווח נקי של 581 מיליון שקל. מדובר בתוצאות החזקות ביותר בתולדות קבוצת דלק.
אמנם עונת הדו"חות לרבעון השני עוד לא נגמרה, אבל התוצאות האלה הופכות את קבוצת דלק, ברמה גבוהה של ודאות, לחברה הרווחית ביותר בבורסת תל אביב. לשם השוואה, בנק לאומי, שהציג את הרווח הנקי הגבוה ביותר מבין הבנקים, רשם רווח נקי של 2 מיליארד שקל ברבעון השני ושל 3.6 מיליארד שקל במחצית הראשונה. למעשה, החברה הישראלית היחידה שמציגה תוצאות חזקות משל קבוצת דלק היא חברת הספנות צים, שנסחרת בבורסת ניו יורק (NYSE), שרשמה ברבעון השני רווח נקי של 4.4 מיליארד שקל (1.34 מיליארד דולר).  
אבל, למרבית הרווח הנקי של קבוצת דלק, 4.2 מיליארד שקל — ש־2.3 מיליארד שקל מתוכם הוכרו ברבעון השני של השנה — אחראיות הרכישות שביצעה החברה־הבת איתקה (100%) במהלך השנה הנוכחית, מה שהוביל אותה לרישום של רווח הזדמנותי בגובה זה. 
 
כלכליסט | גולן חזני | 25.8.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy