פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
מזרחי טפחות יעמיד לדוראל מימון של 2.2 מיליארד שקל למיזמים סולאריים
30/08/2022 15:11

הצדדים חתמו על מזכר הבנות לקבלת האשראי, שישמש לאתרים של החברה בישראל. מתוך הסכום 900 מיליון שקל יועברו בטווח המידי לצורך סגירה פיננסית של הפרויקטים.

 מזרחי-טפחות יעמיד חבילת מימון של כ-2.2 מיליארד שקל למיזמים סולאריים שמובילה דוראל אנרגיה. חברת האנרגיה המתחדשת דיווחה לבורסה כי חתמה עם הבנק על מזכר הבנות על ההלוואה.

המתקנים המדוברים הם לייצור אנרגיה ירוקה באתרים שונים בישראל. דוראל מקדמת את הפרויקטים לאחר שזכתה בשני מכרזים שפרסמה רשות החשמל. ההספק המצטבר של אותם מתקנים הוא כ-715 מגה-ואט, לצד אתרים לאגירת אנרגיה של כ-1,350 מגה-ואט שעה.
לפי מזכר ההבנות, האשראי הראשי יעמוד על כ-1.3 מיליארד שקל, ובנוסף לו יעמיד הבנק הלוואות גישור של כ-900 מיליון שקל בטווח המידי לצורך סגירה פיננסית של הפרויקטים. לפי ההודעה, הסכם מחייב בין הצדדים צפוי להיחתם בקרוב, לאחר קבלת אישורים רגולטוריים ובדיקת נאותות של הבנק והשותפים להלוואה.
חלק מהפרויקטים המתוכננים כבר נמצאים בשלבי הקמה בפועל, אחרים על סף תחילת עבודות ההקמה, ובדוראל אומרים כי יש נוספים  שנמצאים בשלבי תכנון מתקדמים.
"מדובר בעסקת המימון הגדולה ביותר שנעשתה בישראל עבור פרויקט סולארי", אמר היום מנכ"ל דוראל, יקי נוימן. "אנחנו עומדים ביעדי הצמיחה שקבענו לעצמנו, וכבר השנה נוציא לפועל פרויקטים רבים בישראל ובעולם בתחום הסולארי. ההסכם החדש מבסס את האיתנות של דוראל ומהווה המשך ישיר לתוכנית האסטרטגית שלנו".
 
כלכליסט | יובל אזולאי | 11.8.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy