פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
קנלוב אנרגיות מתחדשות מינתה בכיר לשעבר בדלק קידוחים למנכ"ל, ונערכת להנפקה
28/09/2022 22:24

וסי גבורה, שכיהן במשך 15 שנים כסמנכ"ל הכספים של שותפות הגז, מונה לעמוד בראש חברת האנרגיה המתחדשת. קנלוב החלה ברוד־שואו לגיוס אג"ח פרטיות ובכוונתה להנפיק בשנה הבאה.

 שינוי אנרגטי: יוסי גבורה, מי שכיהן במשך 15 שנה, ועד לחודש נובמבר האחרון, כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של דלק קידוחים (שמה הקודם של ניו־מד אנרג'י), מונה לתפקיד מנכ"ל חברת האנרגיה המתחדשת קנלוב (Kenlov Renewable Energy), כך נודע ל"כלכליסט". גבורה יחליף בתפקיד את אוליבייה קניג שייסד את החברה יחד עם אחיו לורנט קניג, שמכהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי. אוליבייה קניג יעבור לתפקיד היו"ר.  

קנלוב היא חברה פרטית, שנמצאת בשליטת האחים קניג מירושלים, והיא מתמחה בייזום, הקמה והפעלה של פרויקטים של אנרגיית רוח, מערכות לייצור חשמל סולארי ופתרונות אגירה בישראל, ארה"ב, בריטניה, ספרד ומדינות יוגוסלביה לשעבר. צבר הפרויקטים של החברה מסתכם ב־3 ג'יגה־וואט. בארה"ב יש לחברה צבר פרויקטים בהיקף כולל של 1.5 ג'יגה־וואט, מרביתם (1.2 ג'יגה־וואט) בטקסס.  
היקף ההשקעה הכולל הצפוי בהקמת הפרויקטים האלו עומד על 1.5 מיליארד דולר. הפרויקט הראשון של החברה במדינה, שהספקו עומד על 396 מגה־וואט, כבר נמצא בשלב של מוכנות להקמה, והסגירה הפיננסית שלו צפויה להתבצע ברבעון הראשון של 2023. בנוסף, יש לחברה פרויקטים בשלבי תכנון ופיתוח שונים באירופה בהיקף של 1.5 ג'יגה־וואט, כשלאחרונה נכנסה גם לפעול ביוון, שם היא מקדמת פרויקט של 380 מגה־וואט.
 
כלכליסט | גולן חזני | 11.9.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy