פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
פטרוכימיים רוכשת מניות בזן מהחברה לישראל - תחזיק בשליטה לבדה
28/09/2022 22:37

ל"כלכליסט" נודע כי בשעה זו מתממשת טכנית האופציה של פטרוכימיים לרכוש את מניות השליטה של החברה לישראל בבזן תמורת כ-560 מיליון שקל; רכישת המניות (16.7%) היא במסגרת מימוש זכות סירוב פטרוכימיים לרכישת השליטה בבזן, לאחר שהחברה לישראל מכרה את המניות לאחים חג'ג'

 פטרוכימיים הופכת לבעלת השליטה היחידה בבזן. ל"כלכליסט" נודע כי מתממשת טכנית האופציה של פטרוכימיים לרכוש את מניות השליטה של חברה לישראל בבזן תמורת כ-560 מיליון שקל.

פטרוכימיים, שבשליטת דיוויד ועדי פדרמן, יעקב גוטשטיין ואלכס פסל, החזיקה בשליטה בבזן יחד עם החברה לישראל. רכישת מניות החברה לישראל בבזן (16.7%) היא במסגרת מימוש זכות סירוב של פטרוכימיים לרכישת השליטה בבזן, לאחר שהחברה לישראל, שבשליטת עידן עופר, מכרה את המניות לאחים צחי ועידו חג'ג'. 
המהלך של מימוש זכות הסירוב הוא משהו שמעטים האמינו שיוכל להצליח. פטרוכימיים היתה למעשה חברה בחדלות פירעון עקב חוב של 1.65 מיליארד שקל למחזיקי ארבע סדרות האג"ח שלה. החברה הצליחה להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח, שלפיו תזרים 100 מיליון שקל יחד עם שותפים חדשים, חתניו של בני שטיינמץ, מייקל בוברוב ויונה פוגל, ותנפיק סדרה חדשה של חוב בסכום של 485 מיליון שקל. אלה יתווספו ל-245 מיליון שקל חוב שיישאר מהסדרות הקיימות. המחזיקים בסדרות החדשות יקבלו את השעבוד על 24% ממניות בזן שתחזיק פטרוכימיים אחרי מימוש זכות הסירוב ומימוש שיעבוד של 8% ממניות בזן לאחת הסדרות, ח'. 
בנציגות האג"ח שימשו עודד גולדשטיין ואדוארד קלר. היועצים המשפטיים שהובילו את המהלך היו אלון בנימיני ורענן קליר ממשרד ארדינסט. היועץ הכלכלי היה רו"ח איציק עידן.
 
כלכליסט | גולן חזני| 15.9.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy