פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
ועדת גילאור אישרה את מינוי אילן בירן ליו"ר חברת החשמל
28/09/2022 22:39

עוד אישרה הוועדה את מינויה של עינב חשאי ואת מינויה מחדש של ענת אורן-אלעד כנציגות העובדים בדירקטוריון, מה שיאפשר לדירקטוריון לחזור להתכנס לאחר שהושבת בשל מחסור בחברים. המינויים מותנים באישור שר האוצר ושרת האנרגיה; עוד אישרה הוועדה את מינויו של שאול גולדשטיין למנכ"ל חברת ניהול הרשת נגה.

 עדת גילאור לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות אישרה היום (ד') את מינויו של אילן בירן לתפקיד יו"ר חברת החשמל. כעת המינוי תלוי בחתימת שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה קארן אלהרר.

המינוי מגיע לאחר שבאפריל האחרון התפטר מהתפקיד דב בהרב שלושה שבועות בלבד לאחר שמונה בשל היחשפותו ל"מעורבות אגרסיבית של שיקולים פוליטיים בקרב חברי דירקטוריון וגורמים בהנהלת החברה", כך לטענתו. מלבד שלושת השבועות הללו, חברת החשמל מתנהלת ללא יו"ר קבוע מאז אוגוסט 2021, אז עזב את התפקיד יפתח רון-טל. 
האלוף (במיל') אילן בירן כיהן בעבר בתפקיד יו"ר החברה הביטחונית-ממשלתית רפאל, מנועי בית שמש וחברת הלוויין yes. הוא היה דירקטור בבנק הפועלים, בתעשייה האווירית ובנטפים.
בנוסף למינוי היו"ר, אישרה הוועדה את מינויה של עינב חשאי ואת מינויה מחדש של ענת אורן-אלעד לנציגות העובדים בדירקטוריון.
גם לאחר חתימת השרים על המינויים, המשבר הניהולי בחברת החשמל לא ייפתר במלואו. בחודש מאי עזב המנכ"ל עופר בלוך את חברת החשמל לשופרסל, וטרם מונה מנכ"ל קבוע. מ"מ המנכ"ל כיום הוא רם ארליכמן.  
אחת מנקודות השיא של המשבר הניהולי נרשמה בתחילת השבוע, כאשר תמה כהונתם של נציגי העובדים בדירקטוריון יואב דרוקר וענת אורן-אלעד (שמינויה אושר מחדש היום). מכיוון שלא מונו חברי דירקטוריון חדשים נותרו שישה חברים בלבד, כאשר המינימום הדרוש להתכנסות הדירקטוריון הוא שבעה חברים. 
על אף האישור, דירקטוריון חברת החשמל לא יוכל להתכנס מחר כנהוג בימי חמישי. הסיבה לכך היא שההודעה על המינוי התעכבה משמעותית, כך שלא נותר זמן לקבל את אישור השרים ולהודיע על כינוס הדירקטוריון 24 שעות מראש על פי התקנון. כלומר עד שהשרים יאשרו לפחות אחד מהמינויים שאושרו היום בוועדת גילאור, הדירקטוריון לא יוכל להמשיך בפעילותו השוטפת בניהול החברה.
אושר מינוי מנכ"ל חדש לנגה
מינוי נוסף שאושר וכעת מחכה לוועדת השרים הוא מינויו של שאול גולדשטיין למנכ"ל חברת ניהול הרשת נגה. לאחר אישור השרים, יחליף גולדשטיין את מ"מ מקום המנכ"ל שיקי פישר. בעברו כיהן גולדשטיין כמנכ"ל רשות הטבע והגנים וראש המועצה האזורית גוש עציון. גולדשטיין בעל תואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית, נשוי ואב לשבעה ילדים.
חברת ניהול המערכת נגה הוקמה בשנת 2020 כחלק מהרפורמה בחברת החשמל משנת 2018. לחברה שני תפקידים עיקריים: הראשון הוא תפעול שוטף של מערכת החשמל בארץ, הקובע אילו תחנות כוח יש להפעיל וכמה בכל רגע נתון; תפקידה השני של החברה הוא תכנון ופיתוח עתיד משק החשמל בארץ, בהתאם לביקושים הגוברים לחשמל.
 
כלכליסט | עדיאל איתן מוסטקי | 14.9.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy