פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
בכירים בבזן מואשמים בזיהום החריג
11/10/2022 11:52

המשרד להגנת הסביבה הגיש כתב אישום חמור נגד בתי הזיקוק בחיפה ושניים מבכיריו: "גידול משמעותי בפליטות לאוויר של חומרים מסרטנים וחומרים רעילים" • פרק הזמן שלקח למשרד להגנת הסביבה להגיש את האישום: חמש שנים • פעילי סביבה מוחים על הסחבת: "הפקרות גמורה" • בזן: העיתוי אינו מקרי, מדובר במסע ציד נגד התעשייה.

 המשרד להגנת הסביבה הגיש כתב אישום חמור נגד בתי הזיקוק לחיפה (בזן) ושני מנהלים בכירים בחברה. תאגיד בזן שבשליטת עידן עופר, מחזיק מספר מפעלים באזור המפרץ שלפי כתב האישום פלטו זיהום אוויר מסוכן. פעילי סביבה מצביעים על פרק הזמן הארוך שלקח למשרד להגנת הסביבה להגיש את כתב האישום: לא פחות מחמש שנים, בשל לא פחות מ-15 הפרות של היתר הפליטה שהתרחשו ב-2017.

כתב האישום, שהוגש לפני כשבועיים בבית המשפט השלום בחיפה, מצטרף לחמישה כתבי אישום נוספים שהוגשו בעשור האחרון נגד החברה. מאז שנת 2015 הורשעה בזן בארבעה מקרים שונים במגוון עבירות סביבתיות, אולם היקף הקנסות ששילמה, בגובה של כמה מיליוני שקלים בודדים, מתגמד מול הכנסות החברה. לשם המחשה, ברבעון הראשון של 2022 דיווחה החברה על רווח לפני מס בגובה 103 מיליוני דולרים.
כתב האישום הוגש נגד בזן ונגד שניים מהמנהלים בחברה, יריב גרץ, שעבד בעת החריגות כסמנכ"ל בבתי הזיקוק ומנהל היחידה העסקית דלקים, ועודי יעקב שהיה מנהל התפעול של בזן ומנהל ביחידה העסקית דלקים. בבזן מכחישים את הטענות ומוסרים כי יתמודדו עימן בבית המשפט. בתגובה לפניית "שקוף", בבזן התנערו מהיסטוריית הזיהום והעבירות על החוק, והאשימו את השומר: המשרד להגנת הסביבה "מנהל מסע ציד נגד כלל התעשייה ובזן בפרט".
 
שקוף | יעל געתון | 29.9.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy