פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
ועד חברת החשמל: "תחנת אשכול לא תימכר עד שהאוצר יקיים את חלקו ברפורמה"
29/10/2022 20:20

במשרד האוצר תומכים בהענקת הרישיון לחברת החשמל כדי שתהיה אחראית על מקטע החלוקה, אך מתנגדים למצב בו היא תמשיך להיות מונופול במקטע ותחזיק ברישיון המונע כל אפשרות לשינוי. מטרת הרפורמה היתה פתיחת משק החשמל לתחרות, תוך כדי הבנה שאין כדאיות כלכלית בפיתוח שתי רשתות חשמל

 לאחר אישור המינוי של מאיר שפיגלר למנכ"ל חברת החשמל, וטרם כניסתו לתפקיד, נפתח מאבק חדש בין ועד עובדי החברה לבין משרד האוצר שיכול לעכב את פתיחת שוק החשמל לתחרות ואת הפרטת תחנת הכוח הגדולה ביותר שצפויה להימכר במסגרת הרפורמה – תחנת אשכול.

"נעכב את מכירת תחנת אשכול עד שמשרד האוצר יקיים את חלקו ברפורמה", כך טוען יהודה גן-אל, נציג מחוז דרום בוועד העובדים של חברת החשמל, שייכנס בשבוע הבא לתפקיד ממלא מקום יו"ר ועד העובדים בחברה, עם פרישתו של מיקו צרפתי. בנוסף למניעת מכירת תחנת אשכול, נציגי הוועד טוענים שימנעו את קידום התחרות במקטע האספקה שתאפשר לצרכנים פרטיים להתחבר למספקי חשמל וירטואליים ובכך להגביר את התחרות בשוק. לטענת ועד עובדי חברת החשמל, העובדים מילאו את חלקם ברפורמה באופן מלא, אך משרד האוצר מסרב לבצע את חלקו. בשל כך, ואם לא יחול שינוי בהתנהלות משרד האוצר, יפסיק הוועד לקדם את חלקו ברפורמה. עם זאת, הדגישו בוועד כי לא נשקלים כעת מהלכים שיובילו לפגיעה ישירה בצרכנים.
 
כלכליסט | עדיאל איתן מוסטקי | 25.10.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy