פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
ממדבר סהרה ועד בריטניה: הפרויקט השאפתני לייצא אנרגיה סולארית בין יבשות
29/10/2022 20:31

ארבעה כבלי חשמל במתח גבוה, שיימתחו לאורך 3,800 ק"מ מהחוף הדרומי של בריטניה, מתחת לים, אל חלקת מדבר במרכז מרוקו - יספקו מספיק אנרגיה כדי להפעיל שבעה מיליון בתים בריטיים עד 2030 • עם זאת, האיום מפני טרור על המתקנים מרחף באוויר

 במפעל שיוקם בשנה הקרובה בתחנת הכוח בהאנטרסטון, סקוטלנד, מתכננים ליצור ארבעה כבלי חשמל בזרם ישיר ובמתח גבוה (HVDC), שיימתחו לאורך 3,800 ק"מ מהחוף הדרומי של בריטניה, מתחת לים, אל חלקת מדבר במחוז Guelmim Oued Noun שבמרכז מרוקו. ההערכה היא שהם יוכלו לספק אנרגיה כדי להפעיל שבעה מיליון בתים בריטיים ו-8% מצריכת החשמל הכוללת של בריטניה בעזרת 10.5 ג'יגה וואט של שמש ורוח, עד שנת 2030.

הטכנולוגיה אמנם קיימת מ-1954, כאשר שבדיה חיברה את האי גוטלנד לרשת היבשתית שלה, אך ההתקנה יכולה לארוך עשרות שנים. בשנות ה-90, הופיעה מערכת חדשה שהשתמשה בטרנזיסטורים דו-קוטביים של שערים מבודדים (IGBT), או מתגים אלקטרוניים. אלה אפשרו למפעילים לחקות את צורת גל המתח של מקור אנרגיה חזק עם זו של מקורות חלשים, כמו חוות שמש וחוות רוח. פרויקטי HVDC עדיין דורשים תקציבים אדירים, ולאלה נוספים אתגרים גאו-פוליטיים ואיומי טרור.
נוסף על חיסכון אנרגטי, ייצוא אנרגיה סולארית בין מדינות שונות הוא גם הזדמנות כלכלית. חיבורי HVDC יעניקו לתושבים גישה למחירים הנמוכים ביותר. זה מספק יתרון עצום כאשר אירועים אזוריים, כמו פלישת רוסיה לאוקראינה, גורמים לעלייה במחירי האנרגיה.
 
ישראל הים | סהר אברהמי | 16.10.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy