פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
אנרג'יאן איתרה גז טבעי בבאר "זאוס" בכמות שמספיקה לצריכה השנתית בישראל
19/11/2022 20:36

התגליות יאפשרו לאנרג'יאן להגדיל את כמויות הגז אותו תוכל לספק לשוק הישראלי • בחברה דיווחו על גידול בהערכת כמות הגז הטבעי שהתגלה בבאר "אתנה" • מנכ"ל החברה: "מעריכים כי החלטה לגבי תכנית הפיתוח תהיה במחצית הראשונה של 2023"

 חברת אנרג'יאן מעדכנת היום (שני) על מציאת גז טבעי בבאר "זאוס" בכמות מוערכת של 13 BCM – כמות שווה ערך לשנה אחת של צריכת גז בישראל.

תגלית זאוס של אנרג'יאן המצטרפת לתגלית אתנה ותגליות נוספות שהתגלו באזור אולימפוס בו קודחת החברה ואלה יאפשרו לאנרג'יאן להגדיל את כמויות הגז אותו תוכל לספק לשוק הישראלי. החברה כעת מנתחת את התוצאות והמידע שנאסף במהלך הקידוח. עם סיום הקידוח בבאר "זאוס" אניית הקידוח "סטנה" תעבור ל"הרקולס" שבבלוק 23.
בנוסף, מעדכנת אנרג'יאן על גידול בהערכת כמות הגז הטבעי שהתגלה בבאר "אתנה" (באפריל 2022), ל- 11.75 (למול הערכה קודמת של 8 BCM), וזאת בעקבות ניתוח הממצאים מהקידוח על ידי מעריך חיצוני.
ההתפתחויות הללו מחזקות את הערכתה של החברה לגבי כלל כמות הגז הטבעי באזור "אולימפוס" (בלוק 12 ומאגר תנין) ולגבי היכולת למסחר אותו, והיא מתקדמת עם תכניות הפיתוח של האיזור. אנרג'יאן צפויה לעדכן לגבי הכמות הסופית הכוללת של גז באזור "אולימפוס" בתחילת 2023.
ההתפתחויות מחזקות את הערכת החברה לגבי כלל כמות הגז הטבעי באזור "אולימפוס", 
ד"ר עמית מור, מנכ"ל חברת אקו אנרג'י יעוץ כלכלי אסטרטגי ומרצה בכיר באוניברסיטת רייכמן אמר בשיחה עם "ישראל היום": "חברת אנרג'יאן מחוללת התחרות בשוק הגז הישראלי והתחרות שהציגה מול השדות תמר ולוויתן הביאו לירידת דרסטית במחירי הגז בישראל, שהם מהנמוכים ביותר בעולם המערבי. למעשה ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה ירדו מחירי הגז הטבעי בשנה האחרונה ועומדים על 4-5 דולר למיליון BTU, בעוד משבר האנרגיה העולמי הביא לעליית מחירי הגז הטבעי בעד פי 15 לרמות היסטוריות של 40 עד 80 דולר למיליון BTU, דבר שגרם לעליית מחירי החשמל באירופה בכ 400% ולמשבר כלכלי מעמיק".
מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "בהמשך להתחלת הפקת הגז ממאגר כריש, אני שמח בהצלחתה של תכנית הקידוחים שלנו. כל חמשת הבארות שנקדחו הניבו תוצאות, מה שמאפשר לנו להמשיך לייצר ערך, תוך הבטחת האספקה והתחרות באזור כולו. אנו בוחנים מספר אפשרויות למסחור הגז שהתגלה באזור 'אולימפוס', כולל שימוש בתשתיות הקיימות שלנו ופיתוחן של תשתיות חדשות, ואנו מעריכים כי החלטה לגבי תכנית הפיתוח תהיה במחצית הראשונה של 2023".
 
ישראל היום | סוניה גורודיסקי | 7.11.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy