פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
שרת האנרגיה קארין אלהרר: ההסכם עם לבנון הוא ווין ווין
13/12/2022 19:19

שרת האנרגיה קארין אלהרר התארחה בוועידה ה-19 לאנרגיה ועסקים שנערכה באקספו תל-אביב. בביקורה בכנס, סיכמה אלהרר את השנה וחצי במשרדה, שהיו מהסוערות שידע העולם בתחום האנרגיה.

במסגרת ועידת האנרגיה והעסקים ה-19, שיתקיים היום (5.6) ומחר באקספו תל אביב עם בכירים בענפי האנרגיה, התשתיות והסביבה, יחולקו פרסים לאנשי השנה במשק האנרגיה. עמוס הוכשטיין יזכה לכבוד בשל תרומתו המיוחדת לגיבוש ההסכם הימי בין ישראל ללבנון, לצד תרומתו הממושכת לחיזוק הביטחון האנרגטי של ישראל הוכשטיין החל את הקריירה בענפי הביטחון הלאומי והאנרגיה בשנות ה-90, כשכיהן בתפקידי מפתח בממשל האמריקאי. מ-2011 עד 2017 שימש בתפקידים בכירים בממשלו של הנשיא ברק אובמה והוא ממשיך בתרומתו גם לנשיא ארה"ב הנוכחי, ג'ו ביידן. גורם לבנוני המצוי במו"מ עם ישראל הגדיר את הוכשטיין כ"נושא ונותן מיומן עם חוש הומור אדיר". הוכשטיין אמר בעקבות ההסכם: "לבנון וישראל יהנו מגבול בטוח יותר ולא יגררו למלחמה ללא צורך. סוף סוף לבנון תוכל להתמקד בפיתוח הכלכלה שלה. אם זה יקרה, אפשר לראות בהסכם פתח לעידן חדש ביחסים בין שתי המדינות, שלצערי מנוסות יותר בלהיאבק אחת בשנייה מאשר בלשתף פעולה".

עוד יזכה לכבוד בוועידה אודי אדירי, כיום מנכ"ל קבוצת בליליוס רכב. תחבורה ואנרגיה. אדירי שימש כסגן הממונה על התקציבים באוצר האחראי על תחומי התשתיות ובנובמבר מונה למנכ"ל משרד האנרגיה. אדירי ריכז את עבודת ועדת ששינסקי הראשונה לבחינת מדיניות התגמולים על גז טבעי ונפט וכן את ועדת ששינסקי השנייה לבחינת מדינות תמלוגים משאר משאבי הטבע. בתקופת כהונתו פותח שדה הגז לווייתן, קודם חיבורם של שדות הגז כריש ותנין והוגבר השימוש בגז טבעי לחשמל ותעשייה וכן החל ייצוא נרחב של גז טבעי לירדן ולמצרים. החל משנת 2020 עמד אדירי בראש צוות המו"מ לשיחות בין ישראל ללבנון לקביעת גבול המים הכלכליים בין המדינות עד ספטמבר השנה, סמוך לפני חתימת ההסכם. לפי נימוקי מעניקי הפרס, "אודי אדירי שילב ככלכלן יכולת מקצועית גבוהה עם מנהיגות ויכולות מרשימות של ניהול בתחומים הרבים שבהם עסק. על תרומתו להצלחת מתווה הגז והרפורמות בתחומי החשמל, התחבורה והמים, אנו מתכבדים להעניק לאודי את תואר איש הנשה במשק האנרגיה 2022".
שרת האנרגיה קארין אלהרר שהתארחה בוועידה סיכמה את השנה וחצי במשרדה, שהיו מהסוערות שידע העולם בתחום האנרגיה: " למדתי מה שאירופה למדה בדרך הקשה - העולם זקוק לגיוון אנרגטי. דבר נוסף שעשינו במשרד זה פיתוחים טכנולוגיים וכסטארט אפ ניישן אנחנו יכולים להיות החלוצים. מחקרים מלמדים שהעולם עדיין לא מכיר את הטכנולוגיות לייצור חשמל ויש לישראל הזדמנות אמיתית. הוריתי על פיתוחים ויש הזדמנות למדינת ישראל. בצורה שיטתית במישור הבינלאומי, הסכמי שגשוג עם ירדן, חתימה רשמית לייצוא גז דרך מצרים מול האיחוד האירופי. נושא נוסף זה כמובן ההסכם מול לבנון. שמעתי הרבה ביקורת, אבל בסופו של דבר זה ווין ווין לטובת שתי המדינות, גז יחולק בין הצדדים. משרד האנרגיה הוא חשוב מאוד ובעל יכולת לקדם את ישראל במישור הדיפלומטי והגיאופוליטי".
 
מערכת ice | 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy