פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
מנכ"ל משרד האנרגיה: "מאגרי הגז הפכו את המדינה למחוזרת"
13/12/2022 19:20

מנכ"ל משרד האנרגיה ליאור שילת בוועידת האנרגיה והעסקים: "בעקבות המלחמה באוקראינה פתאום ישראל ומצרים הפכו להיות השותפות הכי יציבות שיש לאירופה"

ליאור שילת, מנכ"ל משרד האנרגיה, דיבר הבוקר בוועידת האנרגיה והעסקים ה-19 המתקיימת היום באקספו תל אביב.

שילת אמר בין היתר: "מכיוון שאנרגיה הפכה למשמעותית – אז מאגרי הגז הטבעי והטכנולוגיה שלה הפכו את ישראל למדינה מחוזרת. בשנה האחרונה ניהלנו מו"מ מול כל אחת מהמדינות הגובלות בישראל, מלבד סוריה. 'דיפלומטיית האנרגיה'  שהובלנו, הביאה להסכמים ומגעים בינלאומיים אדירים – הסכם עם ירדן על מתקן התפלה, על רכישת חשמל מאנרגיות מתחדשות, הסכמים עם מצרים על העברת גז טבעי לאיחוד האירופי, הסכם עם לבנון, שהטריגר שלו היה אנרגטי. כשהגענו לקהיר לחתום על הסכם עם האיחוד האירופי ומצרים, אמרה נשיאת האיחוד שבעקבות המשבר עם אוקראינה הם הבינו שצריך לשמור על השותפות היציבות שלהם – ישראל ומצרים. מתי התייחסו למדינות המזרח התיכון כשותפות היציבות של אירופה? זה מעיד יותר מכול על המעמד האנרגטי שלנו".
בכל הקשור למעבר לאנרגיות מתחדשות אמר שילת: "המעבר לאנרגיות מתחדשות הוא הדרגתי, הגז הטבעי והדלק הפוסילי יהיו פה, בכמויות יורדות,  גם ב-25 השנים הקרובות, על כן אנחנו צריכים לבנות משק אמין שיידע להתמודד עם זה. נוכל להגיע ליעד של 30% אנרגיות מתחדשות ב-2030, אבל זה כרוך ב-54 צעדי מדיניות שזיהינו שצריך לעשות בדרך ובאמירה ברורה של הממשלה שמדובר בעדיפות לאומית".
 ועידת האנרגיה ועסקים הבינלאומית 2022 עוסקת השנה במשבר האנרגיה הבינלאומי והביטחון האנרגטי והלקחים שעל ישראל להפיק ממדינות אחרות. בוועידה, בהפקת "תכלית" ובניהולו של ד"ר עמית מור, מתארחים בין היתר שרת האנרגיה קארין אלהרר, המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין, ראשי הרגולציה והתעשייה בישראל ובעולם.
 
מערכת ice | 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy