פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
ניו מד אנרג'י של יצחק תשובה תתחיל לחפש גז במרוקו
13/12/2022 19:33

לאחר קבלת אישור מהרגולטורים המקומיים ומבעלי המניות, חברת האנרגיה (לשעבר דלק קידוחים) תחזיק ב-37.5% מרישיון החיפוש - שיעור דומה לזה שתחזיק חברת אדרקו של יריב אלבז.

 ניו מד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) שבשליטת יצחק תשובה נכנסת למרוקו ותתחיל בחיפושי גז טבעי במים הכלכליים של המדינה באוקיינוס האטלנטי.

על פי ההסכם החדש, ניו מד תחזיק ב 37.5% מהזכויות ברישיון החיפוש Boujdour Atlantique. אחוז דומה תחזיק חברת אדרקו אנרג'י (Adarco Energy) שבבעלות (בשרשור) יריב אלבז.
 יתר הזכויות ברישיון (25%) יוחזקו על ידי המשרד הלאומי לפחמימנים ומכרות של מרוקו. תוקף הרישיון הוא לשמונה שנים. הענקת הרישיון עדיין לא סופית, ומותנית בקבלת היתרים נוספים מהרגולטורים במרוקו ומהאסיפה הכללית של חברת ניו-מד.
על פי תוכנית העבודה בנכס הנפט, בשלב הראשון יתקיים ניתוח גיאולוגי של הקרקע במאגר בעלות של כשלושה מיליון דולר. לאחר מכן, במידה והתוכנית תמשיך כסדרה, יבוצעו שני קידוחי אקספלורציה, כל אחד בעלות של כ-25 מיליון דולר, כאשר ניו-מד תישא בחצי מהעלויות. 
בימים אלו נמצאת ניו מד אנרג'י, תחת המנכ"ל יוסי אבו, בתהליך מיזוג עם חברת קפריקורן הבריטית המחזיקה בנכסי נפט וגז טבעי במצרים, סורינאם, מקסיקו ובריטניה. לאחר המיזוג צפויה ניו מד אנרג'י להחזיק ב-90% ממניות החברה המשותפת, ולהיסחר ברישום כפול בבורסה בלונדון ובתל אביב.
 
כלכליסט | עדיאל איתן מוסטקי | 6.12.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy