פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
השראה מגנטית: העתיד של טעינת מכוניות חשמליות עשוי להיות אלחוטי
06/01/2023 11:28

טעינה אלחוטית מספקת תשתית עמידה יותר מפני פגעי מזג אוויר ותאונות, והחברות פולקסווגן וטויוטה כבר בעיצומו של פיתוח טכנולוגיה כזו ■ ואולם אתגר מרכזי הוא שעלות התקנתה גדולה פי 25 מזו של טעינה חוטית. במשרדים שלנו יש כמה מטענים אלחוטיים לטלפון שהתקבלו בכנסים שונים.

 אבל אני כמעט לעולם לא משתמש בהם – הטעינה איטית, הטלפון הנייד חייב להיות מוצב בצורה מסוימת על המטען והמטען מחובר בעצמו לכבל. כל אלה גורמים לי לרצות לוותר על התיווך ולהעדיף טעינה מהירה ישירות מהכבל.

אבל בכל הנוגע למכוניות, המצב שונה. ייתכן כי עדיף להטעין מכוניות חשמליות דווקא בטעינה אלחוטית. האתגרים דומים – הטעינה היא בהספק נמוך יחסית ובשל מחיר המטען הגבוה, כנראה שלא יחלקו אותו חינם בכנסים. אולם לטעינה אלחוטית יש גם יתרונות. היא מספקת תשתית עמידה יותר מפני פגעי מזג האוויר ותאונות - איומים מוחשיים, בין היתר מפני שבישראל כבר הושבתה עמדת טעינה חוטית בשל פגיעת מכונית. שלא כמו טלפונים ניידים, מכוניות חונות במקום אחד במשך זמן ממושך, שאותו אפשר לנצל לטעינה, והוויתור על חוטים יסייע גם לניהול הטעינה. כל המכוניות בחניון יחנו מעל מטען, ומערכת תנהל את זמני הטעינה וההספקים בהתאם לצורכי הנהגים ויכולות המערכת. וכל זה - מבלי לחבר כבלים.
שלא כמו בטעינה חוטית, בטעינה אלחוטית לא נקבעו סטנדרטים. כדי שמערכת כזו תעבוד יש צורך שכל המטענים יתאימו לכל המכוניות, ולשם כך יש לגבש תקנים אחידים. לאחרונה הוסכם על תקן לטעינה אלחוטית בהספק נמוך, של 11 או 22 קילוואט – הספקים המקבילים לאלה של מטען ביתי איטי. הצעד הבא יהיה ליצור תקנים גם לטעינה מהירה יותר.
 
דה מרקר | דניאל שמיל | 27.12.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy