פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
דלק ישראל מוכרת את פעילות הגז שלה לשותף של קרן פימי ב־SOS אנרגיה
06/01/2023 12:37

תומר לוי, שמחזיק ב־50% מחברת תדלוקי השטח SOS, רוכש מדלק ישראל את חברת דלק גז טבעי שמפעילה מתקן גז דחוס בגלילות. המכירה מתבצעת על רקע מגבלות רגולטוריות שחלות על דלק ישראל

 הרגולציה הכריעה ודלק ישראל מוכרת את פעילות הגז שלה. ל"כלכליסט" נודע כי הרוכש הוא תומר לוי, שישלם באמצעות חברה פרטית שלו מיליוני שקלים עבור חברת "דלק גז טבעי". לוי הוא השותף (50%) של קרן הפרייבט אקוויטי פימי, שבראשה עומד ישי דוידי, בחברת SOS אנרגיה.

הפעילות שנמכרת היא למעשה מתקן גז טבעי דחוס (CNG) שמוכר את תוצריו למפעלים ולקוחות שזקוקים לכמויות גז קטנות יחסית. הלקוחות של החברה הן חברות כמו תנובה, שטראוס, אינטל, איטונג ותפוגן. מתקן הדחיסה ממוקם בגלילות ושטחו עומד על 3,500 מ"ר. במתקן דוחסים גז טבעי למכלים מיוחדים ומשם הוא מובל ללקוחות. לדלק גז טבעי יש מתקן נוסף באשדוד וכן פעילות של תדלוק משאיות אשפה של עיריית חיפה, תחנת המעבר בחירייה ואוטובוסים של חברת אקסטרא בנתניה. בנוסף, החברה פועלת בתחום הולכת הגז, שבו היא מתחרה בפז־גז ואמישראגז. בפעילות דחיסת הגז היא מתחרה במתקן של האחים זלקינד שממוקם בכפר תבור. כמו כן, לדלק גז טבעי יש תחנת דלק לתדלוק בגז טבעי דחוס בצריפין, שהיא היחידה בארץ שתהיה פתוחה בקרוב לשימוש הציבור. בתחנה הושקעו 15 מיליון שקל.  
 
כלכליסט | גולן חזני | 25.12.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy