פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
הערכות: המעבר המואץ לרכב חשמלי יאריך את משבר השבבים עד ל-2024
06/01/2023 13:23

לפי דיווח בפייננשל טיימס, הביקוש הגבוה לשבבים בתעשייית הרכב החשמלי לא צפוי להאט גם לכל אורך שנה הבאה. לעומת זאת הביקוש בתעשיית המחשבים ממשיך לרדת

 בכירים בתעשיית הרכב וביצרניות השבבים מזהירים כי תעשיית הרכב העולמית תמשיך לסבול ממחסור בשבבים בשנה הבאה, זאת על רקע האצה במעבר למכוניות חשמליות, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס.

חסאנה אל חורי, מנכ"ל חברת השבבים האמריקאית אונסמי (Onsemi), אמר לעיתון כי מכרו כבר את כל שבבי סיליקון קרביד (SiC) - מוליכים למחצה מתקדמים המשמשים בעיקר במכוניות חשמליות – עד לסוף 2023 וזאת בשל הביקוש הגבוה. "אין משהו שאפשר לעשות עכשיו כדי לשנות את המצב ב-2023", הוסיף. אונסמי נחשבת לאחת החברות המובילות של שבבים למכוניות. "אנחנו נוסיף תפוקה בכל רבעון, בכל חודש ב-2023 כדי לעמוד בביקוש של הלקוחות שלנו".
 אזהרה דומה התקבלה גם מצידו של יוכאן הנבק, מנכ"ל יצרנית השבבים למכוניות Infineon. "אני מעריך שיהיה מחסור שיימשך זמן מה", אמר בכנס שנערך לאחרונה במינכן. בחודש שעבר העלתה החברה הגרמנית את תחזית הצמיחה מ-9% ליותר מ-10% בשנים הקרובות. החברה גם הודיעה על תבצע השקעה של 5 מיליארד יורו לבניית מפעל בדרזדן לייצור שבבים למחצה. בדומה, אונסמי מרחיבה את הייצור במפעלים שלה בצ'כיה, בדרום קוריאה ובארה"ב.
 
כלכליסט | חדשות חוץ | 20.12.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy