פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
דרישת החרדים לחשמל כשר מייצרת הזדמנות להגדלת כמות מתקני האגירה בישראל
06/01/2023 13:26

ייצור חשמל בשבת עמד בלב הסערה הפוליטית בשבוע שעבר, אך התברר כי דרישת החרדים הייתה קידום הקמת מתקני אגירת חשמל בשכונות חרדיות. ארגוני הסביבה תומכים, משרד האנרגיה מעודד ויזמים פרטיים מעוניינים , ועדיין אין מספיק מתקנים לאגירת חשמל.

 ייצור חשמל בשבת עמד בלב הסערה הפוליטית בשבוע שעבר. הכתבים הפוליטיים דיווחו על דרישתה של יהדות התורה להפסיק את ייצור החשמל בשבת, מהלך שאינו אפשרי כלל מבחינה טכנולוגית. לאחר מכן התברר כי הדרישה של המפלגות החרדיות לא היתה הפסקת ייצור חשמל בשבת, אלא קידום הקמתם של מתקני אגירת חשמל בשכונות חרדיות.

מסיבות שונות לחלוטין, כבר שנים שארגוני הסביבה תומכים בקידום מתקנים כאלה ברחבי הארץ. גם במשרדי הממשלה מכירים בחשיבות המתקנים ובשבוע שעבר החליטו במינהל התכנון, בשיתוף משרד האנרגיה, על שורה של מהלכים שיקלו על הקמת מתקני האגירה. מהם מתקני האגירה ולשם מה צריך אותם?
 לדברי עופר ינאי, יו"ר ובעל השליטה בחברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה, המודל הכלכלי של מתקני האגירה מבוסס על רכישת החשמל בשעות השפל (לרוב בשעות היום), בהן זול יותר להפיק את החשמל, ולאחר מכן למכור את החשמל בשעות הערב כאשר הביקוש לחשמל גובר, והאנרגיה הסולארית לא מפיקה חשמל.
על אף שהצרכנים הביתיים משלמים תעריף קבוע לאורך כל שעות היממה, עבור צרכני חשמל גדולים, תעריף החשמל משתנה במהלך היממה ולכן ייתכן שיהיה כדאי לרכוש את החשמל שהופק בשעות השפל ונאגר במתקנים מאשר לצרוך חשמל בשעות היקרות.
 
כלכליסט | עדיאל איתן מוסטקי | 20.12.22

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy