פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
ניו מד אנרג'י: השותפות מעריכה כי פחת הסיכוי להשלמת המיזוג עם קפריקורן
07/02/2023 14:10

מנכ"ל חברת חיפושי הגז והנפט הבריטית התפטר, כמו גם 5 חברי דירקטוריון; הסיבה להתפטרות היא התנגדות בעלי המניות בקפריקורן להשלמת עסקת המיזוג על בסיס מזכר ההבנות שנחתם בספטמבר; כ-40% מהמשקיעים מתנגדים למיזוג נכון להיום - ההחלטה בעניין נדחתה בחודש, לסוף פברואר.

 מאבק בעלי המניות בקפריקורן יצליח? ניוד מד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) הודיעה היום כי החברה מעריכה שסיכוי המיזוג עם חברת חיפושי הגז והנפט הבריטית קפריקורן פחתו משמעותית לאחר התפטרות מנכ"ל החברה וחמישה חברי דירקטוריון.

הסיבה להתפטרות חברי הדירקטוריון והמנכ"ל היא התנגדות בעלי המניות בחברה הבריטית להשלמת עסקת המיזוג על בסיס מזכר ההבנות בין החברות שנחתם בחודש ספטמבר. בראש המתנגדים עומדת קרן ההשקעות פאליסר קפיטל המחזיקה ב-7% ממניות קפריקורן, שטענה כי תנאי המיזוג אינם משקפים את שוויה האמיתי של קפריקורן. 
לאחר שהתחילה את המאבק, הצטרפו לעמדת פאליסר עוד ועוד משקיעים של קפריקורן, כולל ארבעת המשקיעים הגדולים בחברה. פאליסר הציעו החלפה של 7 חברי דירקטוריון והמנכ"ל, ואף פירסמו מצגת עם שמות המועמדים מטעמם.
כיום כ-40% מהמשקיעים הודיעו באופן רשמי על התנגדותם למיזוג. עם זאת ההחלטה הקובעת תהיה באסיפת מחזיקי המניות. האסיפה להצבעה על המיזוג נקבעה תחילה לתאריך הראשון לפברואר 2023, כאשר באותו מועד תוכננה גם ההחלטה בנושא זהות חברי הדירקטריון בהתאם לבקשתה של פאליסר.
כעת נדחתה האסיפה להחלטה על המיזוג לסוף פברואר
 
כלכליסט | עדיאל איתן מוסטקי | 24.1.23

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy