פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 01.05.2024
בזמן שביידן מעודד אנרגיה נקייה, ייצור הנפט והגז בארה"ב שובר שיאים
07/12/2023 09:15

ברקע פסגת האקלים ואזהרות חמורות גם מצד הנשיא ביידן לגבי התחממות כדור הארץ, ארה"ב ייצרה השנה 12.9 מיליון חביות נפט גולמי ביום, יותר מפי שניים לעומת 2013. למרות שפליטות הפחמן של ארה"ב צפויות לרדת השנה ב־3%, מדובר בקצב איטי מהנדרש כדי לעמוד ביעדי האקלים שלה

 ברקע פסגת האקלים המתקיימת בדובאי, ואזהרות חמורות גם מצד הנשיא ג'ו ביידן לגבי ההתחממות המואצת של כדור הארץ, ייצור הנפט והגז בארצות הברית צפוי לשבור שיאים השנה.

לפי נתוני הממשל הפדרלי, ארצות הברית ייצרה השנה 12.9 מיליון חביות נפט גולמי ביום, יותר מפי שניים לעומת 2013. גם היקף ייצור הגז צפוי להגיע השנה לשיא חדש, זאת ברקע פתיחת טרמינלים במפרץ מקסיקו בזכותם יצוא הנפט הטבעי הנוזלי (LNG) יוכפל בארבע השנים הבאות.
הממשל הפדרלי צופה כי היקפי הייצור הללו ימשיכו להתנהל סביב נתוני שיא עד 2050, שנה שבה על העולם להגיע לאפס פליטות פחמן על מנת להימנע מתרחיש קטסטרופלי. לפי נתונים אחרונים, שליש מהתרחבות הייצור של הנפט והגז בעולם עד לשנה זו יקרה בארצות הברית.
המגמה הזו מתרחשת למרות שתחת ביידן העבירה ארצות הברית את חקיקת האקלים המשמעותית הראשונה שלה — חוק הפחתת האינפלציה — שהביא להשקעות שיא באנרגיה מתחדשת ובמקביל תמרץ מכירות של רכבים חשמליים. לקראת פסגת האקלים הזהיר מייקל לזארוס, מדען בכיר במכון הסביבה של שטוקהולם, מפני הייצור המוגבר של דלקי מאובנים בכלכלה הגדולה בעולם. "ארצות הברית סוגרת יעדי ייצור לשנים ארוכות קדימה מה שמקשה על עמידה ביעדי האקלים", צוטט לזארוס ב"גרדיאן". "היא יצאה מסנכרון ועליה לבצע חשבון נפש".
 
כלכליסט | חדשות חוץ | 3.12.23

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy