פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
אנרגטיקס מודיעה על התקדמות
24/05/2009 08:25

החברנ מפתחת הפקת אנרגיה ממים בשיטת היתוך קר
חברת אנרג'טיקס טכנולוג'יס בע"מ מגן התעשייה עומר, הודיעה השבוע על התקדמות ניכרת במחקר ובפיתוח בתחום המיזוג הקר (Cold Fusion,) שנמשך 6 שנים ואשר יוביל למהפכה ממשית בהפקת אנרגיה ירוקה וזולה.
ד"ר שאול לסין, מנכ"ל אנרג'טיקס ישראל, שהיא חברת בת של אנרג'טיקס האמריקאית, מסר כי תהליך המיזוג הקר באמצאות שיטת SuperWave™ Fusion יהווה את מקור האנרגיה הנקי והידידותי ביותר לסביבה, יותר מכל שיטה אחרת להפקת אנרגיה, ללא תופעות של היווצרות גזי חממה, חלקיקים מזהמים או קרינה רדיואקטיבית.
ד"ר לסין הדגיש כי באמצעות התהליך שפותח בחברת אנרג'טיקס, ניתן להפיק כמויות אנרגיה ברמה של מגה ג'אולים, רמת אנרגיה הגדולה ביותר מפי 1000 מכל כמות אנרגיה המיוצרת על ידי תהליך כימי ידוע כלשהו. בניסוי המוצלח ביותר של אנרג'טיקס התקבל יחס הגבוה מפי 25 בין כמות אנרגית החום נטו אשר השתחררה בתהליך, לבין כמות האנרגיה החשמלית אשר הוכנסה לתהליך, ( הרווח האנרגטי).
ד"ר שאול לסין וד"ר אריק אל-בוחר, העומדים בראש צוותי המחקר והפיתוח, ציינו לדוגמא כי גלון מים אחד,יוכל לספק כמות אנרגיה השווה לתפוקת האנרגיה של 300 גלוני בנזין. כמות אנרגית החום שניתן להפיק בתהליך מיזוג, מגרם 1 של דאוטריום, שווה לכמות האנרגיה המופקת מ-10 טון פחם. הודגש כי שריפת 10 טון פחם יוצרת זיהום אויר של כ- 40 טון גזי פחמן דו-חמצני וחלקיקי אפר.
החוקרים הסבירו כי במי האוקיינוסים, האגמים והנהרות, קיים ריכוז נמוך יחסית של אטומי דאוטריום. אטום אחד של דאוטריום הזהה לכ-6000 אטומים של מימן, אך מלאי דאוטריום זה מספיק כדי לספק את צורכי האנרגיה של האנושות למשך מיליארדי שנים, גם ברמת הצריכה הגדולה פי 10 מצריכת האנרגיה העולמית כיום.

בעקבות פרסום תוצאות הניסויים והפיתוח שהשיגה אנרג'טיקס, מימנה הסוכנות לפרויקטי אנרגיה מתקדמים של משרד ההגנה האמריקאי, DARPA, משנת 2006, פרויקט שמטרתו לשחזר את תוצאות הניסויים של אנרג'טיקס בשתי מעבדות בלתי תלויות: SRI האמריקאית ו- ENEAמאיטליה. ניסויי השחזור היו מוצלחים ביותר ו- DARPA החליטה בשנת 2008 לממן תכנית שלב ב', בשיתוף מעבדת המחקר של חיל הים האמריקאי NRL.

מפיקי תכנית האירוח היוקרתית "60 דקות" של CBS שידרו בחודש שעבר תכנית מקיפה על הפרויקט. מדען בלתי תלוי מטעם התוכנית, פרופ' רוב דונקאן, שבחן במשך 3 ימים במעבדות החברה בעומר, מול מצלמות התכנית, את הפרויקט, פסק שהניסויים בוצעו ברמה מדעית ומקצועית גבוהה ושתוצאות המחקר אמינות.

מנכ"ל אנרג'טיקס ישראל, ד"ר שאול לסין, מסר כי החברה תעבור בקרוב לשלב הבא של תוכנית הפיתוח שמטרתו לפתח אב טיפוס מעבדתי למערכת חימום מים. השלב יימשך כ-3 שנים וידרוש השקעה בסדר גודל של 30 מיליון דולר.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy