פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
אנרגיה סולארית למחנות צה
08/06/2009 22:21

משרד הביטחון הודיע על מכרז להתקנת מערכות סולאריות בבסיסי צה"ל
משרד הביטחון יצא בשבוע שעבר במכרז מקדים הנוגע להתקנת מערכות סולאריות בטכנולוגיה פוטו-וולטאית (PV) לייצור ואספקת חשמל בבסיסי צה"ל.
מערכות סולאריות אלה הן קטנות ומסוגלות להגיע להספק של עד 50 קילוואט. החברות היזמיות המתעניינות בפרויקט התבקשו להציג אפשרויות שונות לשיטת ההתקשרות, לרבות B.O.T (בה היזם מקים, מממן ומפעיל את המערכות בחוזה ארוך טווח) או בהליך רגיל של התקנה ומכירה. החברות הסולאריות התבקשו להעביר את תגובתן למשרד הביטחון עד אמצע ספטמבר 2009. ההערכות הן כי המכרז הסופי יתפרסם ב-2010 והיקפו המינימלי יהיה עשרות מיליוני דולרים.
לפני כשנה, כחלק מתוכנית אסטרטגית להפיכת בסיסי צה"ל לירוקים יותר, הוחלט לקדם את השימוש באנרגיה סולארית בבסיסי הצבא. במסגרת זו, יצא משרד הביטחון במכרז מקדים להקמת תחנת כוח תרמו-סולארית של 15-20 מגאווט בבסיס חיל האוויר בנבטים, בהשקעה הנאמדת בכ-40-50 מיליון דולר.
כעת שוקלים במשרד הביטחון להרחיב את השימוש באנרגיה סולארית גם למתקנים הקטנים יותר. זאת, בהמשך לרגולציה שקבעה הרשות לחשמל ביולי 2008 לתמריץ של כ-1.97 שקלים לכל קוט"ש המיוצר במתקנים הקטנים.
הכוונה להרחיב את השימוש באנרגיה סולארית תשתלב גם במכרז הענק המתוכנן להקמת קריית ההדרכה (עיר הבה"דים) בצומת הנגב. במסגרת הפרויקט, נלקחה בחשבון אפשרות להציב גגות סולאריים בשטח כולל של כ-100 דונם בקריית ההדרכה, בעלות של עשרות מיליוני דולרים.
העתקת בסיסי ההדרכה של הצבא לנגב כוללת את העברת מחנה צריפין לקריית הדרכה בשטח של 1,250 דונם, את העברת בסיס חיל האוויר שבנתב"ג לבסיס נבטים ששטחו יורחב, הקמת קמפוס טכנולוגי של יחידות חיל התקשוב על שטח של 165 דונם בבאר-שבע והקמת קריה מודיעינית בשטח 2,000 דונם בסמוך לעומר

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy