פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
בריטיש גז סוגרת משרדיה בישראל
08/01/2008 23:23

הפעם זה כנראה סופי. בריטיש גז מודיעה כי היא החליטה לסגור את משרדי החברה בישראל ונוטשת חיפושי הגז מול אשקלון
לאחר שבתחילת החודש הודיעה על כוונתה להפסיק את המו"מ עם הממשלה למכירת מאגר הגז הטבעי בעזה, בריטיש גז עושה צעד נוסף להפסקת פעילותה בשוק הישראלי.
בריטיש גז הודיעה רשמית על סגירת משרדי החברה בישראל החל מה-31 בינואר, והפסקת עבודתם של שבעת עובדי החברה בארץ. החברה תמשיך להחזיק משרדים ברמאללה שיישארו פעילים.
בהודעתה של בריטיש גז נכתב כי "החלטת החברה על סגירת המשרדים בישראל באה בהמשך לפרישתה של החברה מהמו"מ למכירת עתודות שדה "עזה-מארין" לממשלת ישראל. ההחלטה על הפרישה מהמו"מ התקבלה תוך הסכמה מלאה של שותפיה של החברה לרישיון".
כמו כן, הודיעה בריטיש גז כי בכוונתה לוותר על אחזקותיה (35%) ומעמדה כמפעילת רישיון חיפושי הנפט והגז "מד יבנה" מול חופי אשקלון, זאת לאחר שלפני שנתיים ויתרה על רישיונות חיפוש "גל" בצפון הארץ.

בבריטיש גז הותירו, עם זאת, פתח לחידוש המו"מ עם הממשלה. בחברה הדגישו כי "בריטיש גז נותרת מחויבת להבטחת הסכם בר קיימא למכירת עתודות הגז הטבעי בפרוייקט עזה מארין עבור תמורה המשקפת את מחירי השוק שלהן. בריטיש גז תשקול את האופציות העומדות בפניה ותמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בסקטור האנרגיה במשק הישראלי".
בריטיש גז מחזיקה בכ-90% מהזכויות למאגר הגז בעזה, וחברת CCC הלבנונית, בו שותפה גם הרשות הפלסטינית שמחזיקה באופציה לכ-40% מהמיזם.
חוגים בענף מציינים כי בבריטיש מסרבים לדרישת האוצר להתאים עצמם עם מחירי של EMG המצרית, בטענה שהחברה בעלת אלטרנטיבה והיא יכולה לייצא את הגז לאירופה וארה"ב במחיר גבוה יותר.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy